Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Nowe podejście Citi Handlowego do podwyżek

Jeżeli macie rachunek lub kartę kredytową w tym banku i zastanawiacie się, czy gotować się na kolejną zmianę prowizji, mamy dla Was dobrą wiadomość

Citi Handlowy przyzwyczaił już swoich klientów, że nie krępuje się podnosić cen za świadczone przez siebie usługi. Ostatnio podwyżkę prowizji za prowadzenie rachunków oraz korzystanie z kart płatniczych ogłosił jesienią ubiegłego roku. Zmiany weszły w życie 1 stycznia 2015 roku i z pewnością dla wielu klientów były niemiłą niespodzianką.

Bank ze 100 do 150 zł miesięcznie podniósł np. prowizję za korzystanie z pakietu Citigold. Klienci mogą jej uniknąć dysponując odpowiednimi oszczędnościami – min. 200 tys. zł. W przypadku części posiadaczy rachunków zdecydowano też o wprowadzeniu opłaty za korzystanie z bankomatów, a innym podniesiono prowizję za możliwość obsługi rachunku przez telefon.

Generalnie Citi nigdy nie należał do najtańszych, a jego prezes wyznaje zasadę, że era darmowych obiadów dawno się skończyła i usługi bankowe muszą kosztować. Ostatnie zmiany cenników są, jak argumentuje Sławomir Sikora, efektem obniżki stóp procentowych oraz redukcji interchange, czyli prowizji, odprowadzanej do banków przez właścicieli sklepów z tytułu przyjętych płatności kartami. Tymczasem po ubiegłorocznej obniżce interchange z ok. 1,2 proc. do 0,5 proc. w lutym tego roku spadła ona ponownie do 0,2-0,3 proc. Rynek spodziewa się też jeszcze przynajmniej jednej obniżki stóp procentowych.

Czy to oznacza zatem, że klienci Citi Handlowego muszą się przygotować do kolejnego wzrostu cen? – Tegoroczna redukcja interchange była spodziewana od dawna dlatego mogliśmy ją wkalkulować w nasze plany i uwzględniliśmy w już wprowadzonych zmianach cenników – stwierdził prezes Handlowego podczas wczorajszej konferencji prasowej związanej z publikacją wyników finansowych za ub. rok. Jego zdaniem w tym momencie nie da się jednak z całą pewnością stwierdzić, że w tym roku nie będą potrzebne kolejne zmiany cenników na usługi związane z kontami i kartami. – Ale na chwilę obecną bank nie ma takich planów – zapewnił Sławomir Sikora.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies