Użytkownicy nie mogą wykonywać niektórych przelewów. Problem dotyczy także użytkowników apki Orange Finanse
Od wczoraj trwa awaria bankowości mobilnej mBanku oraz Orange Finanse. Na szczęście utrudnienia nie są duże. Użytkownicy aplikacji na urządzenia z systemami operacyjnymi Android, iOS oraz Windows Phone nie mogą wykonywać niektórych operacji, m.in. przelewów na rachunki własne. Jeżeli próbują to zrobić, ukazuje się nastepujący komunikat:
Jak informuje biuro prasowe mBanku, trwają prace mające na celu przywrócenie pełnej funkcjonalności oprogramowania, ale w tej chwili nie wiadomo, kiedy może to się udać.
Przeczytaj także: Aplikacja mBanku teraz z dopalaczem
Jednocześnie mBank zapewnia, że większość funkcji aplikacji działa bez zarzutu. Natomiast przelewy wewnętrzne klienci mogą zlecać w internetowym serwisie transakcyjnym oraz poprzez konsultanta mLinii.
Przeczytaj także: Klienci byłego MultiBanku dostaną dostęp do nowego serwisu transakcyjnego w październiku
Aplikacja mBanku ostatnio przeszła aktualizację, ale nie wiadomo, czy awaria ma z tym związek. Natomiast dzięki aktualizacji wykonywanie przelewów znacznie przyspieszyło. Przedtem, gdy użytkownik zamierzał wykonać przelew, program zaczytywał nie tylko zdefiniowane przelewy, ale również kontakty zapisane w pamięci telefonu. Dzięki tej funkcji można wykonywać przelewy bez znajomości numeru rachunku odbiorcy – wystarczy numer jego telefonu. Ale to zaczytywanie zabierało dużo czasu zwłaszcza, jeżeli właściciel smartfona miał w nim zapisanych sporo kontaktów.
Teraz aplikacja domyślnie zaczytuje jedynie użytkowników zdefiniowanych. Jeżeli zaś komuś przyjdzie do głowy wysłanie pieniędzy na numer telefonu, może w kolejnym kroku załadować sobie kontakty z książki telefonicznej, ale będzie musiał na to poczekać tak jak do tej pory.