Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Euronet przestraszył się UOKiK-u i zmienił interfejs na bankomatach

Spółka, zarządzająca największą siecią bankomatów w Polsce, zrezygnowała z opcji w interfejsie, która nakłaniała klientów do sprawdzania salda przy wypłacie gotówki

Serwis Bankier.pl doniósł dzisiaj, że Euronet, zarządzający największą siecią bankomatów na polskim rynku (z najnowszych danych cashless.pl wynika, że w grudniu 2024 r. miał 7719 urządzeń) zmienił sposób wyświetlania informacji na swoich maszynach. – W trakcie prowadzonego postępowania spółka zadeklarowała i wprowadziła zmiany, tak aby konsumenci widzieli na ekranie zarówno opcję wypłata gotówki, jak i wypłata + saldo, a tym samym, nie ponosili niechcianych kosztów przy wypłacie gotówki – powiedziano Bankierowi w biurze prasowym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Przeczytajcie także: Zniknęła jedna z aplikacji do zbierania napiwków

Przypomnę, że pod koniec 2023 r. media społecznościowe obiegła informacja, że Euronet zmienił wygląd ekranów na swoich bankomatach. Opcja wypłaty gotówki powiązana została z jednoczesnym sprawdzeniem salda na rachunku. Niby nic, ale okazało się, że o ile wypłata pieniędzy w zależności od banku – wydawcy karty, może być bezpłatna, sprawdzenie stanu konta za każdym razem wiąże się z koniecznością zapłaty dodatkowej prowizji na rzecz Euronetu. Dopiero po wyborze opcji "inne usługi" pojawiała się możliwość samej wypłaty. Klienci intuicyjnie wybierali jednak funkcję wypłaty wraz ze sprawdzeniem salda i ponosili dodatkowe koszty z tego tytułu.

Przeczytajcie także: Kolejki przed bankomatami w Polsce to fake news

Choć kontrowersyjny ekran pojawiał się tylko w sytuacji, gdy klient korzystał z karty płatniczej wydanej poza Polską, sprawą zainteresował się UOKiK. – Prowadzimy postępowanie wyjaśniające, w którym sprawdzamy zmiany w interfejsie bankomatów sieci Euronet oraz to, czy konsumenci byli o nich poinformowani. Przypominamy, że sposób zaprojektowania interfejsów, z którymi mają do czynienia konsumenci (również interfejsów bankomatów), nie może wprowadzać w błąd i powodować, że podejmują oni negatywne dla siebie decyzje i ponoszą ich finansowe skutki – przekazała serwisowi cashless.pl Agnieszka Majchrzak z departamentu komunikacji UOKiK-u w grudniu 2023 r.

Źródło: Bankier.pl

KATEGORIA
INNI NAPISALI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.
Promocje

Booksy przyzna 20 zł za zakup karty podarunkowej, jeśli zapłacicie kartą Visa

Środki zgromadzone na karcie podarunkowej można wykorzystać przy rezerwacji wizyty za pośrednictwem Booksy

Nasza Cashlesspedia

Wpisz w pole i wyszukaj termin, którego definicja Cię interesuje:
lub przeglądaj:
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y Z

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies