Marketplace zastąpił sklep internetowy Castoramy. Na platformie handlowej oferowane będą produkty partnerów firmy
Jak informuje serwis Wiadomości Handlowe, Castorama Polska przekształciła swój sklep internetowy w marketplace, na którym oferowane będą również produkty partnerów firmy. Na platformie znajdzie się ponad 500 tys. nowych produktów od zweryfikowanych sprzedawców zewnętrznych.
Przy tworzeniu marketplace'u dla polskiego rynku Castorama wykorzystała platformę technologiczną Kingfisher (właściciela Castoramy) zbudowaną we współpracy z firmą Mirakl. Cytowany w artykule David Gomez Cardona, marketplace dyrektor w Grupie Kingfisher, podkreślił, że marketplace‘y są jednym z najważniejszych motorów wzrostu całej grupy, a uruchomienie platformy w Polsce jest następstwem sukcesu i szybkiej ekspansji podobnych platform handlowych w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Portugalii, Francji i Turcji.
To kolejny na polskim rynku marketplace. W połowie ubiegłego roku informowaliśmy o uruchomieniu platformy przez sieć Kaufland. W grudniu 2024 r. wystartowały mOkazje zakupy, czyli wspólny projekt mBanku i sklepu internetowego Morele, na której dostępne są produkty od ponad 400 zweryfikowanych dostawców i merchantów, z którymi współpracuje Morele. Od dłuższego czasu działa też platforma Erli.
Ale stworzenie marketplace’u nie wróży automatycznie sukcesu. Platformy muszą konkurować przede wszystkim z "wielobranżowym" Allegro, niekwestionowanym numerem jeden w Polsce. W tym miejscu można przypomnieć choćby zamknięcie platformy wszystko.pl, zarządzanej przez Comarch, czy wycofanie w 2020 r. marketplace’u przez Carrefour.
Źródło: Wiadomości Handlowe
Fot. Maciej Bednarek