Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Raport Mastercard: Nadchodzi nowe pokolenie zamożnych Polaków. Private banking do przebudowy

Do 2030 r. banki na szeroką skalę włączą alternatywne klasy aktywów do swoich ofert – przewidują eksperci Mastercarda

Jak podaje Mastercard w raporcie "Sztuka Bankowości. Obraz rynku private banking w Polsce" opracowanym w styczniu 2025 r., w latach 2024-2030 w polskich firmach rodzinnych nastąpi między 60 a 80 tys. procesów sukcesyjnych. To z kolei zmieni wymogi zamożnych klientów wobec oferty bankowości prywatnej. Młodzi sukcesorzy są bowiem bardziej wymagający, otwarci na zmiany i częściej korzystają z usług kilku banków niż ich rodzice. Aż 76 proc. z nich współpracuje z więcej niż jednym bankiem, w porównaniu do 45 proc. z poprzedniego pokolenia.

Przeczytajcie także: Austriacka Erste Group rozważa zakup Santandera w Polsce

By sprostać wymaganiom nowego pokolenia milionerów, instytucje finansowe będą musiały przebudować ofertę private banking zwłaszcza w zakresie produktów inwestycyjnych. Zamożni inwestorzy nowego pokolenia ponad 30 proc. kapitału inwestują w alternatywne klasy aktywów: nieruchomości (40 proc.), REITy i fundusze nieruchomościowe (25 proc.), fundusze private equity (17 proc.), dzieła sztuki, rzadkie kolekcje win czy unikalne modele aut (9 proc.), złoto (6 proc.) czy kryptoaktywa (4 proc.). Autorzy raportu przewidują, że do 2030 r polskie banki włączą te klasy aktywów na szeroką skalę do swoich ofert, co wpisuje się w globalne trendy, ale w Polsce wciąż stanowi stosunkowo nowy obszar.

Przeczytajcie także: Bank Pocztowy uruchamia usługę PocztowyID wykorzystującą mojeID od KIR

Autorzy raportu wskazują, że mimo rosnącej liczby zamożnych klientów (do końca tej dekady liczba milionerów w Polsce się potroi), nadal jedynie co trzeci klient bankowości prywatnej korzysta z usług mobilnych. To oznacza, że cyfryzacja wciąż stanowi rozwojowy obszar, szczególnie w kontekście rosnących oczekiwań klientów z młodszego pokolenia. Jednocześnie na znaczeniu zyskuje sztuczna inteligencja jako narzędzie wspierające pracowników banków. Mastercard przewiduje, że do 2030 r. algorytmy AI będą powszechnie stosowane zarówno w doradztwie, jak i w codziennej obsłudze klientów bankowości prywatnej.

Fot. Mastercard

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.
Promocje

Booksy przyzna 20 zł za zakup karty podarunkowej, jeśli zapłacicie kartą Visa

Środki zgromadzone na karcie podarunkowej można wykorzystać przy rezerwacji wizyty za pośrednictwem Booksy

Nasza Cashlesspedia

Wpisz w pole i wyszukaj termin, którego definicja Cię interesuje:
lub przeglądaj:
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y Z

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies