Dotychczas, gdy system wykrył nietypową transakcję, do klienta dzwonił pracownik banku
mBank poinformował o planowanym w maju wdrożeniu nowej funkcji bota Marka. Zadzwoni do klientów, jeśli bank zauważy nietypowe lub podejrzane transakcje. Rozmowa z botem najpierw zostanie zaanonsowana w aplikacji mobilnej (ci, którzy nie korzystają z apki, otrzymają wiadomość w serwisie transakcyjnym).
Dotychczas, gdy system zauważył i zablokował nietypową transakcję, do klienta dzwonił pracownik. Zdarzało się też, że bank prosił o kontakt, by upewnić się, czy faktycznie to właściciel kontai zlecił operację. mBank przekonuje, że nowe rozwiązanie – z uwagi na to, że jest zautomatyzowane – skróci okres oczekiwania na telefon i pozwoli obsłużyć większą liczbę klientów.
Bank podkreśla, że bot Marek (ale także pracownicy mBanku) w trakcie rozmowy nie proszą o podanie haseł, danych do karty, kodu Blik, czy przykładanie karty do telefonu.
Przy okazji mBank poinformował o wdrożeniu innej funkcjonalności. Wkrótce limity dla przelewów realizowanych w bankowości mobilnej (ich dzienną liczbę oraz maksymalną kwotę pojedynczego przelewu) klienci będą mogli ustawić w aplikacji. Obecnie można to zmienić w serwisie transakcyjnym.
Fot. Maciej Bednarek