Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
InPost wprowadzi do aplikacji mobilnej InCoiny

InCoiny to punkty wymienne na nagrody, które będą mogli zbierać uczestnicy programu lojalnościowego InPostu

Z informacji przekazanych przez InPost wynika, że w jednej z najbliższych aktualizacji jego aplikacji mobilnej, oznaczonej jako 3.30, pojawi się program lojalnościowy. Z grubsza polegać ma on na zbieraniu punktów, określanych mianem InCoinów, za wykonanie określonych czynności. InCoiny będą wymienialne na nagrody z udostępnionego w InPost Mobile katalogu nagród. Punktów nie będzie można wymieniać na pieniądze.

Przeczytajcie także: Na polskim rynku jest już ponad 48 tys. automatów paczkowych

Aby zapisać się do nowego programu lojalnościowego, trzeba będzie mieć odpowiednią wersję aplikacji mobilnej oraz zaakceptować w aplikacji nowy regulamin. Do zbierania InCoinów będą uprawnieni także użytkownicy drugiej aplikacji oferowanej przez firmę, a więc InPost Fresh. O naliczeniu InCoinów użytkownik ma być informowany np. w formie komunikatu push w aplikacji mobilnej.

Na razie nie wiadomo, kiedy konkretnie apka w wersji 3.30 pojawi się w marketach z aplikacjami. Obecna wersja aplikacji, jaką mam na swoim smartfonie, datowana jest na początek sierpnia 2024 r., a jej wersja to 3.27. Wiadomo natomiast, że regulamin, który określa warunki uczestnictwa w programie lojalnościowym, ma wejść w życie już 24 września br.

Przeczytajcie także: Będzie nowy gracz na rynku płatności odroczonych w Polsce

Regulamin programu lojalnościowego InPostu nie określa niestety, za jakie czynności przyznawane będą InCoiny, ile ich będzie oraz jaki przelicznik będzie stosowany przy wymianie punktów na nagrody. Poprosiłem biuro prasowe InPostu o więcej informacji na ten temat. Gdy otrzymam odpowiedź, zaktualizuję ten tekst lub napiszę nowy.

Okiem redaktora

Wprowadzenie programu lojalnościowego przez InPost to dość ciekawa informacja, sugerująca, że operator największej na polskim rynku sieci automatów paczkowych może obawiać się odpływu części klientów do coraz szybciej rozbudowywanych sieci urządzeń konkurencyjnych firm.

Innym, ale równie prawdopodobnym czynnikiem, który skłonił InPost do uruchomienia programu, może być chęć zaktywizowania klientów do korzystania z nowej usługi spółki – InPost Pay, czyli rozwiązania, które ma ułatwiać finalizowanie zakupów internetowych. Dla nikogo nie jest chyba tajemnicą, że na razie InPost nie ma się czym pochwalić, jeśli chodzi o liczbę transakcji w ramach tej usługi. Do tej pory nie podał żadnej informacji na ten temat, choć jednocześnie z dumą podkreśla, że kolejne miliony klientów aktywują tę usługę (z ostatnich danych wynika, że ich liczba to już 4 mln).

Nawet gdyby co czwarta z nich zrealizowała przynajmniej jedną płatność InPost Pay, wolumen transakcji przekroczyłby 1 mln, czym spółka z pewnością by się pochwaliła. Do tej pory taki komunikat się nie pojawił, co każe przypuszczać, że transakcji jest mniej, a usługa nie cieszy się dużą popularnością.

Natomiast należy przyznać, że rośnie liczba sklepów, które zdecydowały się na integrację z InPost Pay. Obecnie przekroczyła ona już czwartą setkę i rośnie z dnia na dzień, choć zasadniczo są to mniejsze sklepy. Dużych marek jest niewiele.

Jacek Uryniuk
KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies