Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Już 17 mln klientów loguje się do banku tylko przez urządzenia mobilne

W rankingu prowadzi PKO BP. W trzech bankach liczba klientów mobile only w II kw. 2024 r. przekroczyła 2 mln

Z danych zebranych przez cashless.pl wynika, że w II kw. 2024 r. 17 mln klientów logowało się do systemów bankowych wyłącznie za pośrednictwem urządzeń mobilnych. To o 294 tys. więcej (+1,8 proc.) niż w I kw. br. i o 1,8 mln (+11,8 proc.) w porównaniu z analogicznym kwartałem ubiegłego roku.

Przeczytajcie także: Banki mają już 25,5 mln mobilnych klientów. Najwięcej PKO, mBank i Pekao

Najwięcej takich klientów – 4,3 mln – ma PKO BP. Bank poprawił wynik z I kw. 2024 r. aż o 225 tys. (+5,5 proc.) i o 497 tys. (+13,1 proc.) w ciągu roku. W II kw. br. aż trzem bankom udało się przekroczyć barierę 2 mln klientów mobile only: Pekao o 45 tys., mBankowi o 32 tys., a Millennium o 25 tys.

Bank Pekao w II kw. br. miał o 135 tys. (+7,1 proc.) więcej takich niż w I kw. br. i o 314 tys. w porównaniu z okresem kwiecień – czerwiec 2023 r. (+18,1 proc.). W mBanku liczba klientów logujących się do banku tylko za pomocą smartfonów czy tabletów zwiększyła się o 95 tys. (+4,9 proc.) względem I kw. br. i o 240 tys. (+13,4 proc.) w skali roku. Z kolei Bank Millennium odnotował wynik lepszy o 135 tys. (+7,2 proc.) w porównaniu z I kw. br. i o 300 tys. (+17,4 proc.) w zestawieniu z II kw. 2023 r.

Przeczytajcie także: PKO, mBank i ING mają najwięcej klientów aktywnie korzystających z Blika

W dwóch bankach ankietowanych przez cashless.pl liczba logujących się tylko przez urządzenia mobilne spadła. Santander traci klientów mobile only drugi kwartał z rzędu. W II kw. br. "odpłynęło" 32 tys. osób (-1,6 proc.) w porównaniu z okresem styczeń – marzec 2024 r. ING w II kw. br. miał aż o 391 tys. klientów mobile only mniej (-19,9 proc.) niż w I kw. br. i o 308 tys. mniej niż w II kw. 2023 r. (-16,4 proc.).

Fot. Maciej Bednarek

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies