Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Autopay Adyen
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Już 17 mln klientów loguje się do banku tylko przez urządzenia mobilne

W rankingu prowadzi PKO BP. W trzech bankach liczba klientów mobile only w II kw. 2024 r. przekroczyła 2 mln

Z danych zebranych przez cashless.pl wynika, że w II kw. 2024 r. 17 mln klientów logowało się do systemów bankowych wyłącznie za pośrednictwem urządzeń mobilnych. To o 294 tys. więcej (+1,8 proc.) niż w I kw. br. i o 1,8 mln (+11,8 proc.) w porównaniu z analogicznym kwartałem ubiegłego roku.

Przeczytajcie także: Banki mają już 25,5 mln mobilnych klientów. Najwięcej PKO, mBank i Pekao

Najwięcej takich klientów – 4,3 mln – ma PKO BP. Bank poprawił wynik z I kw. 2024 r. aż o 225 tys. (+5,5 proc.) i o 497 tys. (+13,1 proc.) w ciągu roku. W II kw. br. aż trzem bankom udało się przekroczyć barierę 2 mln klientów mobile only: Pekao o 45 tys., mBankowi o 32 tys., a Millennium o 25 tys.

Bank Pekao w II kw. br. miał o 135 tys. (+7,1 proc.) więcej takich niż w I kw. br. i o 314 tys. w porównaniu z okresem kwiecień – czerwiec 2023 r. (+18,1 proc.). W mBanku liczba klientów logujących się do banku tylko za pomocą smartfonów czy tabletów zwiększyła się o 95 tys. (+4,9 proc.) względem I kw. br. i o 240 tys. (+13,4 proc.) w skali roku. Z kolei Bank Millennium odnotował wynik lepszy o 135 tys. (+7,2 proc.) w porównaniu z I kw. br. i o 300 tys. (+17,4 proc.) w zestawieniu z II kw. 2023 r.

Przeczytajcie także: PKO, mBank i ING mają najwięcej klientów aktywnie korzystających z Blika

W dwóch bankach ankietowanych przez cashless.pl liczba logujących się tylko przez urządzenia mobilne spadła. Santander traci klientów mobile only drugi kwartał z rzędu. W II kw. br. "odpłynęło" 32 tys. osób (-1,6 proc.) w porównaniu z okresem styczeń – marzec 2024 r. ING w II kw. br. miał aż o 391 tys. klientów mobile only mniej (-19,9 proc.) niż w I kw. br. i o 308 tys. mniej niż w II kw. 2023 r. (-16,4 proc.).

Fot. Maciej Bednarek

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies