Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Banki mają ponad 46,6 mln umów na korzystanie z bankowości internetowej, najwięcej PKO BP

Co ciekawe niektóre instytucje mają więcej umów na dostęp do bankowości elektronicznej niż umów na prowadzenie rachunków osobitych

Na koniec drugiego kwartału 2024 r. banki ankietowane przez cashless.pl miały podpisanych 46,6 mln umów na dostęp do bankowości internetowej. To o prawie 88 tys. więcej niż w poprzednim kwartale. Blisko co czwarta taka umowa (ponad 10,6 mln) podpisana była z klientami PKO BP. W ciągu kwartału bank zwiększył liczbę dostępów do e-bankowości o 62 tys., a w ciągu roku o 278 tys.

PKO ma prawie dwa razy więcej takich umów niż drugi w zestawieniu Pekao (5,3 mln). W ciągu kwartału w banku z żubrem w logo liczba umów wzrosła o ponad 94 tys., a w ciągu roku o prawie 178 tys. Podium zamyka Santander z 4,6 mln umów (wzrost o 15,4 tys. w porównaniu z I kw. 2024 r. i o 87,4 tys. względem II kw. 2023 r.).

Przeczytajcie także: W portfelach cyfrowych takich jak Google Pay i Apple Pay jest już ponad 13,8 mln kart

W kilku bankach spadła liczba umów pozwalających klientom korzystać z bankowości internetowej, np. w Millennium o 84 tys. w porównaniu z I kw. br., a w BNP Paribas odnotowano spadek o 34 tys. w skali kwartału i o 177 tys. w skali roku. W mBanku liczba ta obniżyła się o 21 tys. w porównaniu z I kw. br. i o 234 tys. względem analogicznego kwartału 2023 r.

Przedstawiony obraz rynku za II kw. 2024 r. nie jest pełny, ponieważ brakuje w nim aktualnych danych m.in. z banków: Alior, Citi, Santander Consumer i BOŚ.

Przeczytajcie także: Coraz więcej przelewów Express Elixir, pomimo że trzeba za nie płacić. Oto stawki

W poprzednim zestawieniu podaliśmy liczbę rachunków osobistych obsługiwanych przez poszczególne banki. W przypadku kilku banków jest ich mniej niż umów na dostęp do bankowości internetowej. Np. PKO BP na koniec II kw. 2024 r. prowadził blisko 9,4 mln ROR-ów, natomiast w tym okresie umów na dostęp do e-bankowości miał o prawie milion więcej.

Różnica wynikać może m.in. z tego, iż umowy na e-bankowość związane mogą być nie tylko z kontem osobistym, ale też z innymi produktami obsługiwanymi przez banki w kanałach zdalnych, np. kontem oszczędnościowym i walutowym, kredytami, lokatami czy kantorem internetowym.

Fot. Maciej Bednarek

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies