Rachunek Balance ma służyć do rozliczeń zwrotów, odbierania nagród oraz jako źródło płatności w aplikacji Klarna
Klarna, szwedzki fintech specjalizujący się w płatnościach odroczonych, na kilku rynkach, na których działa, wprowadził rachunek Balance oraz powiązany z nim program zwrotów części wydatków na zakupy. Póki co, żadna z tych usług nie będzie jednak dostępna w naszym kraju. – Obecnie, w początkowej fazie, Cashback i Balance nie są dostępne w Polsce, jednak mamy średnioterminowe plany, aby wprowadzić je na inne rynki, w tym potencjalnie do Polski – czytam w odpowiedzi biura prasowego firmy na moje pytanie w tej sprawie.
Klarna Balance to rachunek, na który użytkownik może przelać pieniądze z konta w dowolnym banku, a następnie ze środków tych płacić za zakupy, korzystając z różnych narzędzi Klarny. Dodatkowo Balance ma służyć jako rachunek, na który trafiać będą środki z ewentualnych zwrotów, oraz konto do rozliczeń programu Cashback. Tak Klarna nazywa usługę, w ramach której zwraca użytkownikom część wydatków na zakupy u partnerów spółki. W niektórych przypadkach zwroty mają wynosić nawet 10 proc.
Co ciekawe, polscy konkurenci Klarny albo już mają, albo wkrótce zaoferują rozwiązania podobne do tych zapowiedzianych niedawno przez szwedzki fintech. Przypomnę, że Allegro Pay już oferuje konto Cash, z którego można płacić za zakupy na Allegro. Wkrótce polski dostawca płatności odroczonych zaoferuje także kartę, za pomocą której pieniądze z Cash będzie można wydawać w dowolnym sklepie internetowym lub stacjonarnym. Podobne plany realizuje PayPo, który już testuje kartę płatniczą Visa. Konto płatnicze oraz powiązaną z nim kartę od dawna ma w ofercie także Twisto.