Aplikacja, powiązana z całym pakietem usług dla najmłodszych klientów, zadebiutowała na rynku w czerwcu 2020 r.
W związku z obchodzonym niedawno Dniem Dziecka bank Pekao zaprezentował statystyki dotyczące aplikacji PeoPay Kids. Rozwiązanie, wraz z całym pakietem usług finansowych przeznaczonych dla dzieci, miało premierę cztery lata temu, 1 czerwca 2020 r. Okazuje się, że od tamtej pory apka pobrana została już 300 tys. razy.
Pekao chwali się także, że młodzi użytkownicy PeoPay Kids założyli już 190 tys. tzw. Skarbonek. Przy czym większość korzystających z takiej usługi, bo 79 proc., posiada tylko jedną Skarbonkę, choć można zakładać ich więcej. Robi się to w ramach konta oszczędnościowego Mój Skarb, gdzie proponowane jest oprocentowanie podwyższone względem standardowej oferty. Dziecko może wybrać sobie cel, na który zbiera pieniądze, i obserwować postępy w oszczędzaniu. Najczęściej za pośrednictwem Skarbonek dzieci oszczędzają na: prezent dla mamy, komputer, telefon, gry, rower, rolki oraz hulajnogę i wakacje.
Młodzi użytkownicy aplikacji mogą zmieniać w niej tzw. skórki. Do wyboru jest 13 wariantów tła, kolorystki i ikon. Jak się okazuje, 60 proc. użytkowników decyduje się na dopasowanie skórek do swoich preferencji, a 30 proc. wybiera skórki z wizerunkiem gamingowym.
Aplikacja PeoPay Kids oprócz podstawowych czynności związanych z prowadzeniem konta jak np. podgląd salda i historii rachunku, czy realizowanie przelewów, umożliwia także tworzenie wirtualnych skarbonek, doładowanie telefonu, zakup kodów do gier czy płatności Blikiem.
W skład pakietu usług powiązanych z apką wchodzą Konto Przekorzystne, konto oszczędnościowe Mój Skarb, karta debetowa Mastercard PeoPay Kids. Pakiet można założyć dziecku bez wychodzenia z domu w Panelu rodzica dostępnym w aplikacji PeoPay lub Pekao24 albo w dowolnym oddziale banku. Bank nie pobiera opłat za prowadzenie Konta Przekorzystnego bezwarunkowo aż do ukończenia 26 lat, wydanie i obsługę karty Mastercard PeoPay Kids oraz wypłaty gotówki tą kartą ze wszystkich bankomatów w Polsce i za granicą.
– Wprowadzając na rynek PeoPay Kids, zależało nam, aby stała się ona wzorem do skutecznego budowania prawidłowych postaw oszczędzania i umiejętnego gospodarowania swoimi pieniędzmi wśród dzieci – mówi Remigiusz Hołdys, dyrektor departamentu bankowości codziennej i produktów oszczędnościowych w Pekao.