W porównaniu z ubiegłorocznym rankingiem największe zmiany zaszły w zestawieniu dotyczącym aplikacji na urządzenia z Androidem
Jak co roku serwis cashless.pl przygotował prosty ranking aplikacji banków działających na polskim rynku. Prosty, bo o pozycji w zestawieniu decydują tylko dwa czynniki, czyli średnia ocen wystawionych poszczególnym apkom przez ich użytkowników, a w sytuacji gdy średnia dla kilku instytucji jest taka sama – liczba wystawionych ocen (im więcej, tym lepiej). Nasz ranking pokazuje więc, jak bardzo zadowoleni albo niezadowoleni z aplikacji bankowych są ich użytkownicy.
W tym roku sporo zmian odnotowaliśmy szczególnie w rankingu dotyczącym aplikacji na urządzenia z Androidem. Należąca do PKO BP aplikacja IKO uzyskuje obecnie średnią ocen na poziomie 4,8 pkt., czyli o 0,1 pkt. więcej niż przed rokiem. Tak samo wysoką notę ma również Moje ING mobile, jednak IKO wygrywa z nią wyższą liczbą ocen. Aplikacja Śląskiego wylądowała więc na drugiej pozycji, a na trzecią z piątej awansowała apka Millennium.
Spośród innych zmian na uwagę zasługuje zmniejszenie się średniej ocen aplikacji mBanku, która w efekcie spadła z trzeciego aż na ósme miejsce. Z tej samej skali spadkiem, bo z 10 na 15 miejsce musi się pogodzić aplikacja VeloBanku (wcześniej Getin). Znaczący awans odnotował Nest, a w zestawieniu pojawiły się dwie, nieobecne tu wcześniej aplikacje, a więc Banku Pocztowego oraz kierowana do wybranych banków spółdzielczych apka Nasz Bank.
Jeżeli chodzi o ranking aplikacji w App Store zmian jest mniej. Na czele, podobnie jak przed rokiem, znajduje się Moje ING mobile, na drugim miejscu IKO, a na trzecim mBank. Na czwarte miejsce, o jedną pozycję, awansowała aplikacja Millennium, a na piąte, o dwie pozycje – Santander. O 0,1 pkt. zmniejszyła się średnia ocen Nest Banku, co skutkuje spadkiem z miejsca nr 11 przed rokiem na 14.
Na koniec warto zwrócić uwagę, że średnia ocen wszystkich analizowanych przez cashless.pl aplikacji bankowych poprawia się. Przypomnę, że pierwszy raz ranking aplikacji na urządzenia z Androidem przygotowaliśmy w 2017 r. Wówczas wystawione przez użytkowników oceny osiągnęły poziom 3,7 pkt. W tym roku to już 4,4 pkt. Również użytkownicy aplikacji na iOS oceniają je lepiej. W 2019 r. średnia ocen wynosiła 3,8 pkt. a w tym roku, podobnie jak dla systemu Android – 4,4 pkt.