Jeśli rzeczywiście aktualizacja zapowiada zmiany w identyfikacji, to nie byłby pierwszy raz, gdy Revolut modyfikuje swój znak graficzny
W markecie Google Play możecie znaleźć najnowszą aktualizację aplikacji mobilnej brytyjskiego fintechu Revolut. Z opisu zamieszczonego przez developerów trudno wywnioskować, jakie nowości ona zawiera. Ale jedna rzuca się w oczy. To nowy, skrócony logotyp Revoluta, pokazany w ikonie aplikacji, a który wygląda tak:
Przypomnę, że logo dostępne obecnie na stronie internetowej logo fintechu wygląda tak:
Jak widzicie, podstawowa różnica dotyczy prawdopodobnie litery "R" w nazwie. Czy to oznacza, że Revolut po raz kolejny zamierza przeprowadzić facelifting swojej identyfikacji wizualnej? Zapytałem o to wczoraj biuro prasowe spółki w Polsce. Jeśli otrzymam jakąkolwiek odpowiedź, zaktualizuję ten bądź napiszę kolejny tekst.
Natomiast jak wspomniałem, Revolut nie po raz pierwszy zmieniałby swoje logo. Poprzednio taka sytuacja miała miejsce wiosną 2020 r. Więcej na ten temat możecie przeczytać w tekście Revolut zmienia logo. Wprowadzi też zupełnie nowe wizerunki kart.
Jeżeli zaś chodzi o inne zmiany w Revolucie, to powiadomił on właśnie klientów o nowym kształcie regulaminu swoich usług. Zachodzi tam jedna podstawowa zmiana, dotycząca zasad wymiany walut. Dotychczas dla potrzeb określenia, po jakim kursie się to odbywa, używał sformułowania "rzeczywisty kurs wymiany".
– Zdajemy sobie jednak sprawę z tego, że pojęcie "rzeczywistego" kursu może być interpretowane na wiele sposobów i może oznaczać różne rzeczy dla różnych osób. Od dziś będziemy używać określenia "kurs wymiany Revolut". Kurs ten jest ustalany przez nas i jest dynamiczny, tj. odzwierciedla bieżące zmiany na rynku walutowym – czytam w komunikacie kierowanym do klientów. Wydaje się, że zmiana może otwierać Revolutowi drogę do większej swobody w ustalaniu kursów, po jakich będzie on przeprowadzać transakcje.