Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Nie chcesz tracić klientów, to rozwijaj metody płatności. Nowe badanie dla organizacji Visa

Badanie pokazuje, że im więcej metod płatności, tym lepiej dla sklepu. Każda kolejna metoda zmniejsza ryzyko utraty całej grupy potencjalnych klientów

Według raportu Gemiusa już ok. 30 milionów Polaków korzysta z Internetu, a aż 77 proc. w tej grupie przynajmniej raz również w ten sposób robi zakupy. Podczas pandemii ich popularność jeszcze wzrosła, ale choć ograniczenia w pracy stacjonarnych sklepów zostały zniesione, to Polacy nie rezygnują z wygody kupowania online.

Mają jednak swoje wymagania i po raz kolejny skalę wyzwań związanych choćby z oczekiwaniami związanymi z metodami płatności pokazuje nowe badanie przeprowadzone dla operatora Visa na potrzeby specjalnego poradnika dla sklepów internetowych.

Przeczytaj także: Allegro zmienia zasady programu Smart

Wynika z niego, że wciąż ogromnym wyzwaniem pozostają odmienne oczekiwania rożnych grup wiekowych. W przypadku internautów w wieku 18-28 lat, czyli reprezentanów Pokolenia Z, najważniejsza jest możliwość zakupu jako gość, bez potrzeby rejestracji i logowania się do konta w sklepie. Aż 43 proc. mogłoby zrezygnować z zakupu bez tej opcji. Podstawowym narzędziem płatniczym w tym przypadku jest smartfon, ale tylko dla ulubionych sklepów ta grupa wiekowa chce instalować w nim aplikacje.

Osoby takie bardzo lubią nowoczesne i szybkie mobilne metody płatności i częściej niż pozostali także do sklepów logują się przez konta w mediach społecznościowych. Robi tak aż 24 proc.z nich.

Z kolei Millenialsi, czyli osoby w wieku do 40 lat, choć też cenią szeroki wybór metod płatności, to aż 26 proc. z nich najczęściej płaci portfelami elektronicznymi. Generalnie szukają szybkiej wysyłki i dostawy, 65 proc.sprawdza czas realizacji zamówienia jeszcze przed dodaniem produktu do koszyka, a 47 proc. sprawdza, czy są specjalne opcje, takie jak dostawa na kolejny dzień.

Przeczytaj także: PayU idzie na sprzedaż

Generacja X czyli osoby w wieku 41-54 lat także korzystają chętnie ze smartfonów, ale choć oferty przeglądają na smartfonie, to częściej kupują na komputerze. Dla droższych produktów wybierają zaś płatność przy odbiorze i jak wynika z badania, wybierają tę metodę najczęściej ze wszystkich grup wiekowych. Z kolei generacja Baby boom czyli osoby w wieku do 65 lat zdecydowanie najczęściej kupują na komputerze. Korzystają z przelewów, kart i płatności przy odbiorze, ale 24 proc. zazwyczaj wybiera płatność kartą.

Visa podsumowuje badanie wprost - im więcej metod płatności, tym lepiej dla sklepu. Każda kolejna metoda zmniejsza ryzyko utraty całej grupy potencjalnych klientów, przyzwyczajonych do swojej metody, a zatem poszerza rynek, do którego się zwraca firma.

Przeczytaj także: Fintechy sięgają po mObywatela 2.0

Ale wyzwań jest więcej. Klientom łatwiej jest wpisać kod pocztowy albo kod punktu odbioru niż znaleźć go ręcznie na wyświetlanej w okienku mapie. To szczególnie ważne dla osób korzystających ze smartfonów. Ponadto wciąż nie wszyscy wiedzą, czym jest chargeback i jakie zapewnia dodatkowe zabezpieczenia dla kupującego.

Już także wcześniejsze badanie przeprowadzone dla Autopay pokazało, że brak możliwości wyboru ulubionej formy płatności to dla większości klientów powód do rezygnacji z internetowych zakupów. Dwie trzecie kupujących gotowych jest zrezygnować z transakcji, jeśli nie znajdzie dogodnej formy płatności. Widać w tym miejscu wyraźną zmianę w stosunku do poprzednich lat i wzrost wskazań o niemal 10 pkt. proc. rok do roku. Szczególnie dotyczy to najmłodszych badanych. 52 proc.badanych wskazuje, że to dostępność różnych form płatności sprawia, że chcą robić zakupy w danym e-sklepie.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies