Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Polacy przed podwyżkami uciekają do e-commerce. E-sklepy przyciągają cenami

Nasi rodacy coraz chętniej kupują online także dlatego, by lepiej kontrolować wydatki. Co drugi robi zakupy w sieci częściej niż rok temu

Z najnowszego raportu Izby Gospodarki Elektronicznej, o którym w serwisie cashless.pl możecie przeczytać jako pierwsi, wynika, że w ramach działań zmierzających do poprawy stanu swoich finansów Polacy w pierwszej kolejności zaczęli skrupulatnie prowadzić budżet domowy i kontrolować wydatki, a także odłożyli na później inwestycje. Sposobem na poprawę sytuacji okazały się także zakupy internetowe, dzięki którym można zaoszczędzić na wydatkach. Częściej niż rok temu w sieci kupuje 50 proc. konsumentów, a 7 na 10 konsumentów już przeniosło lub właśnie przenosi do internetu zakupy w przynajmniej jednej kategorii.

Przy czym w tym roku są to przede wszystkim najpoważniejsze pozycje w domowych budżetach jak odzież, kosmetyki, sprzęt elektroniczny, RTV/AGD, motoryzacja czy produkty codziennego użytku (chemia domowa i leki).

Przeczytajcie także: Na polskim rynku działa już ponad 33 tys. automatów paczkowych

– Wyniki naszego raportu pokazują wyraźnie, że zakupy w internecie to najpopularniejsza strategia zakupowa na trudne czasy. Częściej kupujemy w internecie ponieważ jest możliwość porównywania produktów i ofert – mówi Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.

Polacy starają się przede wszystkim kupować sprytnie, a w ramach smart zakupów najczęściej dokładnie analizują swoje potrzeby i wybory, poszukując promocji, optymalnych ofert, czekają na wyprzedaże. Korzystają też znacznie częściej niż rok temu z opcji minimalizujących ryzyko zakupu, jakie daje im e-commerce, czyli darmowych zwrotów i płatności odroczonych.

Przeczytajcie także: InPost Pay coraz bliżej

Osłabienie kondycji finansowej odczuwają prawie wszyscy badani. Jedynie zamożni Polacy (zarabiający ponad 7 tys. zł miesięcznie) uważają, że ich sytuacja jest lepsza niż rok temu. Nawet jednak ten segment skierował swoje zakupy do e-commerce. 58 proc. przyznaje, że ze względu na inflację częściej kupuje w sieci. Zdaniem Izby Gospodarki Elektronicznej konsumenci będą korzystać z zakupów w sprawdzonych miejscach, ale też z dobrodziejstwa porównywarek cenowych, poszukując optymalnych ofert.

Będą też rozważać opcje tańszych zamienników, a warunkiem koniecznym zakupu stanie się darmowa dostawa i zwrot. Zgodnie z deklaracjami zaczną też częściej zerkać na zagraniczne e-sklepy pod kątem atrakcyjnych ofert i asortymentu. Już 2/3 badanych, którzy kupują poza Polską, wskazuje, że powodem jest sytuacja gospodarcza i poszukiwanie tańszej i dobrej jakościowo alternatywy zakupowej.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies