Zastąpi on oferowany obecnie przez kilka banków MasterCard Rewards. Nowy program ma być znacznie atrakcyjniejszy od obecnego
Nieoficjalnie wiadomo, że MasterCard uruchomi nowy program 1 sierpnia. Potwierdzać to może korespondencja rozesłana już przez jeden z banków do klientów korzystających z programu Rewards. – Informujemy, że 1 sierpnia udostępnimy nowy program lojalnościowy Priceless Specials dla posiadaczy kart debetowych MasterCard Debit World, kart kredytowych MasterCard World oraz MasterCard World Private Banking, realizowany we współpracy z MasterCard oraz wybranymi punktami handlowo-usługowymi. Zastąpi on dotychczasowy program MasterCard Rewards – pisze Alior w liście do swoich klientów.
Przeczytajcie także: Karta dla rolnika to fajny pomysł
Treść komunikatu może sugerować, że program Priceless Specials kierowany będzie jedynie do klientów najbogatszych, bo wymienione karty objęte programem to produkty należące do kategorii prestiżowych. Ale z moich informacji wynika, że niekoniecznie musi tak być. To banki mają decydować, do których ze swoich kart będą oferować program lojalnościowy a z założenia ma on być dostępny dla wszystkich użytkowników kart MasterCard w Polsce.
W ramach programu Priceless Specials posiadacze kart z logo tej organizacji będą nagradzani punktami za zakupy opłacane kartą w wybranych sklepach i punktach usługowych. Punkty te będzie można wymieniać na nagrody. Pełna lista partnerów programu dostępna jest obecnie na stronie www.mastercard.pl/rewards, a od 1 sierpnia znaleźć ją będzie można także pod adresem www.mastercard.pl/specials. Lista partnerów ma być sukcesywnie poszerzana.
Przeczytajcie także: Tą polską kartą wypłacicie bitcoiny
Z informacji przekazanej przez Aliora wynika, że nowością w Priceless w porównaniu z Rewards mają być oferty specjalne dopasowane do zwyczajów zakupowych klientów. Dzięki temu będzie można łatwiej zbierać punkty a następnie szybciej wymieniać je na nagrody. Klienci, którzy dotychczas uczestniczyli w programie Rewards, 1 sierpnia zostaną automatycznie przeniesieni do Priceless Specials.
Podobny program lojalnościowy oferuje już Visa. Visa Oferty, bo tak się nazywa, nagradza użytkowników kart rabatami i zniżkami. Wspólną cechą obu projektów jest finansowanie nagród i rabatów przez partnerów, czyli akceptantów kart. W przeszłości finansowaniem większości programów aktywizujących użytkowników kart zajmowały się banki. Duża część z nich zrezygnowała jednak z prowadzenia tzw. moneybacków ze względu na spadek przychodów z prowizji interchange.