Rusza pilotaż nowej usługi. Bezgotówkowe płatności mobilne w administracji są możliwe dzięki rozwiązaniu wprowadzonemu przez KIR i operatora Blika
Z informacji przekazanych mi dziś przez KIR wynika, że w wybranych 20 urzędach w całej Polsce rusza pilotaż akceptacji płatności mobilnych przy użyciu rozwiązania o nazwie Webpos Paybynet. O planach takiego wdrożenia mogliście dowiedzieć się już kilka tygodni temu z tekstu, który znajdziecie tutaj.
Do tej pory załatwianie formalności urzędowych często wiąże się z koniecznością odwiedzenia kilku okienek. Najpierw stajecie w kolejce do urzędnika w punkcie obsługi, aby za chwilę zostać wysłanym do kasy w celu dokonania opłaty za daną czynność. Następnie, z dowodem wpłaty, wracacie, żeby sfinalizować sprawę. Teraz cały proces może znacznie się skrócić. Będzie to możliwe dzięki uruchomieniu usługi płatności mobilnych w punkcie obsługi klienta urzędu, wykorzystującej rozwiązanie Webpos Paybynet.
To internetowy odpowiednik terminala płatniczego POS. Urzędnik loguje się do niego poprzez specjalną stronę internetową, a następnie wypełniając odpowiednie dane może przyjąć płatność od klienta, który ma dostęp do systemu płatności mobilnych Blik. Do realizacji transakcji nie jest potrzebne żadne osobne urządzenie. Wystarczy login i hasło do systemu. Rozliczenie transakcji odbywa się z wykorzystaniem systemu bezpośrednich płatności internetowych Paybynet, obsługiwanego przez KIR.
– Paybynet to jedyna w Polsce usługa szybkich płatności internetowych, która umożliwia przesyłanie pieniędzy bezpośrednio z konta bankowego klienta na konta bankowe jednostek administracji publicznej. Ta funkcjonalność usługi ma istotne znaczenie w przypadku opłat publicznoprawnych, gdyż pozwala na jednoznaczną identyfikację płatnika i odbiorcy przelewu – mówi Dariusz Marcjasz, wiceprezes KIR.