Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Jak w praktyce przebiegać będzie płatność odroczona Blikiem? Zdradza Witold Litaszewski z Polskiego Standardu Płatności

Witold Litaszewski był jednym z ekspertów, biorących udział w wydarzeniu Cashless Breakfast, które było poświęcone płatnościom odroczonym

W miniony czwartek Polski Standard Płatności, operator systemu Blik, wraz z bankiem Millennium uruchomił testy usługi Blik Płacę później. Z rozwiązania mogą na razie korzystać wybrani klienci banku. – Pierwsze transakcje zostały już rozliczone, a zakupy za pomocą Blik Płacę później – zrealizowane. Stopniowo będziemy rozszerzać dostęp do naszej nowej usługi, aczkolwiek nie chcemy się z tym spieszyć. Nasi klienci są przyzwyczajeni do tego, że płatność z Blikiem jest wygodna oraz bezpieczna i chcemy, aby te cechy charakteryzowały także nasze płatności odroczone – powiedział podczas ostatniego wydarzenia z cyklu Cashless Breakfast Witold Litaszewski, odpowiedzialny za ryzyko w spółce PSP.

Przedstawiciel PSP nie zdradził jednak konkretnego terminu, w którym usługa Blik Płacę później zostanie udostępniona szerokiemu gronu klientów. – Na pewno stanie się to nie później niż w przyszłym roku, ale czy to będzie w styczniu czy w grudniu, nie chciałbym teraz deklarować – powiedział Witold Litaszewski.

Przeczytajcie także: Usługa Blik Płacę później już działa

Zdradził też nieco szczegółów na temat tego, jak w praktyce będzie przebiegać transakcja z wykorzystaniem płatności odroczonych Blikiem. – Ponad 11 mln klientów, którzy na co dzień płacą przy pomocy Blika, doskonale znają tę metodę płatności. Chcielibyśmy, aby z perspektywy klientów płatności odroczone Blikiem wyglądały dokładnie tak samo. W momencie wyboru metody płatności za zakupy klient będzie decydował, czy chce korzystać z Blik Płacę później (pojawi się dodatkowe pole obok zwykłego Blika - red.). Jeśli tak, będzie musiał tylko wpisać kod i potwierdzić płatność – powiedział Witold Litaszewski.

Jego zdaniem płatności odroczone oferowane przez PSP będą miały przewagę nad konkurencją właśnie ze względu na wygodę korzystania, bo klienci nie będą musieli instalować żadnego oprogramowania, czy podawać żadnych dodatkowych danych oprócz znanego sobie kodu Blik.

Przeczytajcie także: KNF wyraził zgodę na przejęcie Diners Club Polska

Ostatnie wydarzenie z cyklu Cashless Breakfast odbyło się w miniony czwartek i w całości poświęcone było płatnościom odroczonym. W panelu dyskusyjnym, który odbył się w trakcie tego wydarzenia, oprócz Witolda Litaszewskiego, wzięli także udział: Ewa Kraińska, starsza managerka odpowiedzialna za usługi finansowe w Allegro, Agnieszka Wachnicka, prezeska Fundacji Rozwoju Rynku Finansowego i Michał Macierzyński, dyrektor departamentu usług cyfrowych w PKO BP. Wkrótce w serwisie cashless.pl kolejna część relacji z Cashless Breakfast. Partnerem głównym wydarzenia była spółka PSP.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies