Z badania przeprowadzonego na zlecenie Polski Bezgotówkowej wynika jednocześnie, że o usłudze cashback słyszało już 68 proc. badanych rodaków
Fundacja Polska Bezgotówkowa opublikowała rezultaty badania, z którego wynika, że już 68 proc. Polaków słyszało o usłudze cashback (to możliwość wypłaty gotówki przy okazji płatność kartą za zakupy). Sondaż dowodzi także, że już ponad 30 proc. mieszkańców kraju przynajmniej raz skorzystało z takiej wypłaty sklepowej.
Publikacja wyników badania zbiega się w czasie z podniesieniem limitu transakcji w ramach cashback. Do niedawna pojedyncza wypłata kartą Visa nie mogła być wyższa niż 300 zł, a kartą Mastercard – niż 500 zł. Obecnie (nowy limit obowiązuje od 1 września bieżącego roku) posiadacze kart każdej z tych organizacji mogą wypłacać jednorazowo nawet 1000 zł. Oczywiście możliwość wypłaty uzależniona jest od dostępności gotówki w kasie.
– Zaletą usługi cashback jest jej wygoda i dostępność. W jednym miejscu możemy bowiem zrobić zakupy, zapłacić za nie kartą i przy okazji wypłacić też gotówkę. Co ważne, możemy wypłacić małe, nieokrągłe kwoty, które w danej chwili są nam potrzebne. Cashback jest idealnym rozwiązaniem, dostępnym praktycznie na wyciągnięcie ręki – mówi Anna Spychalska-Grzeszek, dyrektorka obszaru marketingu i produktów z Polski Bezgotówkowej.
Z najnowszych danych Narodowego Banku Polskiego wynika zaś, że na koniec I kw. bieżącego roku z usługi cashback można było skorzystać w 279 tys. placówek handlowych i usługowych w całej Polsce, za pośrednictwem 351 tys. terminali płatniczych. Wśród nich są urządzenia pracujące w placówkach Poczty Polskiej. Warto jednak pamiętać, że nowy limit cashbacku w tej instytucji zacznie obowiązywać dopiero w połowie przyszłego miesiąca. Do tego czasu można tu wypłacać jednorazowo maksymalnie 300 zł.