W III kw. bieżącego roku banki z Polski miały ponad 16,1 mln klientów aktywnie zarządzających swoimi rachunkami za pośrednictwem aplikacji na urządzeniach mobilnych
Z danych udostępnionych przez największe banki z Polski wynika, że w ubiegłym kwartale miały one ponad 16,1 mln aktywnych użytkowników aplikacji mobilnych. Za aktywnego klienta uznaje się takiego, który w każdym z miesięcy kwartału loguje się na rachunek za pomocą aplikacji przynajmniej raz. W porównaniu z poprzednim kwartałem liczba użytkowników apek bankowych zwiększyła się o niemal 900 tys. Natomiast w porównaniu z III kw. 2020 r. – aż o 3 mln.
Tradycyjnie już bankiem, który ma najwięcej użytkowników aplikacji mobilnej, jest największy na polskim rynku detalista, czyli PKO BP. Na koniec września bank ten miał ponad 3,7 mln klientów bankujących przez apkę. Na kolejnych pozycjach uplasowały się mBank i ING – ponad 2 mln użytkowników aplikacji, a później Pekao, Santander i Millennium – każdy z nich miał więcej niż milion na co dzień zarządzających rachunkami przez aplikacje.
Co ciekawe banki donoszą, że wciąż jest sporo osób, które korzystają ze smartfonów lub tabletów do sprawdzania salda czy zlecania przelewów, ale nie robią tego za pomocą aplikacji, tylko za pomocą przeglądarki. To mało wygodne, ale z jakiegoś powodu część klientów preferuje taki sposób korzystania z usług finansowych. Z danych banków wynika, że w Polsce jest ok. 19 mln klientów mobilnych, co oznacza, że ok. 3 mln z nich nie korzysta z aplikacji bankowej.