Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Bank Pocztowy chce zawalczyć o klientów nowym rachunkiem

Nowe konto znajdzie się w ofercie banku jesienią tego roku

Z depeszy agencji informacyjnej ISB News wynika, że przygotowując nową ofertę Pocztowy będzie chciał wykorzystać implementację do polskiego prawa Dyrektywy PAD, która wprowadza tzw. rachunek podstawowy. - Będziemy chcieli wykorzystać ruch klientów na Poczcie i przekonać ich do założenia uproszczonego rachunku podstawowego o nazwie "Przelew pocztowy". Nazwa oraz koncepcja konta ma ich do tego zachęcić – powiedział Szymon Midera, prezes BP.

Wprowadzenie nowego rachunku do oferty planowane jest na III kw. tego roku. Termin ten zbiega się z planowanym uchwaleniem ustawy, implementującej Dyrektywę PAD. Zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej polskie władze mają na to czas do września a projekt odpowiedniej ustawy już w wakacje ubiegłego roku przygotowało Ministerstwo Finansów.

Przeczytajcie także: Ograniczenie sieci oddziałów bankowych zdaje się przybierać na sile

Zgodnie z projektem każdy bank oraz instytucja płatnicza, która oferuje rachunki płatnicze, będzie też miała obowiązek posiadania w ofercie rachunku podstawowego, który ma być z zasady darmowy. Rachunek taki będzie dostępny dla każdego, kto nie ma jakiekolwiek konta osobistego w innym banku lub instytucji płatniczej.

Każdy posiadacz rachunku podstawowego będzie mógł wykonać miesięcznie 10 bezpłatnych przelewów oraz wpłat i wypłat gotówki. Po przekroczeniu limitu bank będzie mógł pobierać opłaty za kolejne transakcje, ale nie wyższe, niż pobiera od użytkowników innych rachunków. Płatna będzie mogła być także karta debetowa.

Przeczytajcie także: Prowadzicie firmę i płacicie gotówą? Nie zawsze wrzucicie fakturę w koszty

Posiadacz rachunku podstawowego nie będzie mógł korzystać z karty kredytowej ani limitu debetowego w rachunku. Natomiast dostawca rachunku będzie zobowiązany do jego obsługi zarówno przez internet jak i w placówkach stacjonarnych. Chyba, że prowadzi działalność tylko w sieci.

Natomiast Bank Pocztowy ma nadzieję, że w tym roku uda mu się otworzyć 200 tys. nowych rachunków, nie tylko podstawowych. Bank nie zamierza bowiem rezygnować ze swojego flagowego produktu, czyli "Konta zawsze darmowego". Pocztowy prowadzi również prace nad aplikacją mobilną, która będzie funkcjonowała pod marką Envelo Bank.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies