Bank zapowiada też nowe funkcje w internetowym serwisie transakcyjnym
Klienci BZ WBK otrzymali już od banku informację na temat planowanych zmian, jakie zamierza on wprowadzić do aplikacji mobilnej oraz serwisu transakcyjnego w najbliższym czasie. Nowości pojawią się 3 czerwca. Większość z nich dotyczy ułatwień w zarządzaniu kartami płatniczymi.
Przeczytajcie także: mBank nareszcie pokaże nową aplikację
I tak już za dwa miesiące klienci BZ WBK będą mogli samodzielnie blokować i odblokowywać karty przez system internetowy jak i przez aplikację mobilną. Dotyczy to zarówno debetówek jak i kredytówek. Ponadto w apce pojawi się funkcja aktywacji karty, nadania lub zmiany numeru PIN oraz zmiany limitów transakcyjnych.
Co ciekawe użytkownicy kart zyskają też w aplikacji możliwość włączania i wyłączania blokady wypłat gotówki z bankomatów w sytuacji, gdy urządzenie nie potrafi odczytać danych z mikroprocesora umieszczonego w karcie. Wówczas do transakcji wykorzystywany jest pasek magnetyczny. Z tego co się orientuję, w Polsce z takimi przypadkami mamy do czynienia bardzo rzadko, zdaje się tylko w przypadku awarii bankomatu.
Przeczytajcie także: Jest polski odpowiednik UberRUSH
Z informacji przekazanych przez BZ WBK wynika ponadto, że bank pracuje nad rozwojem Alertów24. To usługa, dzięki której klienci otrzymują informacje na temat różnych zdarzeń na rachunkach, np. o zmianie salda. Obecnie alerty są wysyłane za pośrednictwem poczty elektronicznej lub SMS-ów. Wkrótce będzie to możliwe także przy wykorzystaniu wiadomości push generowanych przez aplikację. – Bank wykorzystuje już wiadomości push, ale w ograniczonym stopniu, np. do informowania o planowanych przerwach w dostępie do usług – wyjaśnia Bartosz Kaźmierczak z departamentu bankowości mobilnej i internetowej BZ WBK.