Z rozwiązania mogą korzystać klienci ubezpieczyciela z Wielkiej Brytanii. Ale i ci z Polski mogą liczyć na nowe usługi
Brytyjska Aviva udostępniła swoim klientom aplikację, która ma ich wspierać w dbaniu o zdrowie, wykrywaniu problemów zdrowotnych i radzeniu sobie z tymi najczęściej spotykanymi. Użytkownicy mogą liczyć m.in. na coroczną kontrolę stanu zdrowia, konsultacje w zakresie zdrowia psychicznego i dietetyki, dostęp do całodobowej infolinii medycznej, wydanie drugiej opinii medycznej, a także zniżki na siłownię.
W aplikacji można również przechowywać dane medyczne, a lekarz przekierowujący pacjenta do innego specjalisty, może umieścić w dokumentacji swoje uwagi i notatki.
Apkę DigiCare+ będą mogli pobrać i zainstalować na smartfonach klienci, którzy kupią ubezpieczenie Avivy za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji MyAviva. Po zarejestrowaniu się użytkownicy będą zachęcani do skontrolowania swojego stanu zdrowia, w tym wykonania w domu prostego badania krwi, które umożliwia sprawdzenie 20 różnych wskaźników (m.in. występowania problemów cukrzycowych, z wątrobą czy poziomem cholesterolu). Na tej podstawie klient otrzyma spersonalizowany raport i zostanie poproszony o zarezerwowanie telekonsultacji z lekarzem pierwszego kontaktu w celu omówienia wyników. Taką kontrolę wraz z konsultacją lekarską użytkownicy mogą powtarzać co roku, do czego Aviva namawia, podkreślając wagę prewencji i wczesnego wykrywania problemów zdrowotnych.
Innym ciekawym udogodnieniem przygotowanym dla użytkowników aplikacji jest wsparcie po stracie bliskiej osoby, obejmujące zarówno pomoc w żałobie, jak i wskazówki dotyczące praktycznych kwestii, jak np. zarządzanie majątkiem po zmarłym.
Apka to benefit dla klientów brytyjskiej Avivy. A mając na uwadze decyzję o wycofaniu się tego ubezpieczyciela z polskiego rynku, nie spodziewałabym się, że rozwiązanie z czasem trafi również do klientów nad Wisłą. Nie oznacza to jednak, że w polskiej Avivie (będącej obecnie w procesie akwizycji przez Allianza) w obszarze zdrowia nic ciekawego się nie dzieje. Niedawno firma nawiązała współpracę z platformą telemedyczną Telemedico, dzięki czemu jej klienci korzystający z portalu MojaAviva mogą zyskać łatwy dostęp do lekarza. A szykują się kolejne nowości. – W stosunku do obecnych aktywnych użytkowników MojejAvivy (obecnie to ponad 0,5 mln klientów) przygotowywane są rozwiązania typu VAS (usługi wartości dodanej), szczególnie w obszarze telemedycyny – dowiedziałam się od przedstawicieli Avivy.