Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Voicebot Warty obsłużył 300 tys. rozmów. Spółka wdrożyła już 70 robotów automatyzujących procesy w firmie

W 2020 r. spółki Warty zlikwidowały 830 tys. szkód i wypłaciły 3,7 mld zł w formie odszkodowań i świadczeń

Pracujący w Warcie asystent głosowy obsłużył już 300 tys. rozmów z klientami dzwoniącymi na infolinię ubezpieczyciela. Robot przyjmuje od rozmówców zgłoszenia szkód – zbiera podstawowe informacje, takie jak czas, miejsce zdarzenia, opis sytuacji i uszkodzeń. Dopiero potem klient rozpoczyna rozmowę z konsultantem, który mając dane pozyskane przez voicebota, może przejść od razu do dalszych etapów likwidacji. Odciążenie pracowników infolinii z części obowiązków przy przyjmowaniu zgłoszenia szkody poskutkowało znacznym skróceniem czasu oczekiwania na połączenie.

Przeczytajcie także: SMS-y zamiast listów w Warcie

Asystent głosowy to tylko jedno z usprawnień, które Warta wprowadziła w ostatnim czasie w likwidacji szkód. Ubezpieczyciel przypomina, że w zeszłym roku wdrożył również inne rozwiązanie bazujące na sztucznej inteligencji, a mianowicie wykorzystujące technologię rozpoznawania obrazu. Narzędzie pomaga rzeczoznawcom w weryfikacji kosztorysów przygotowywanych przez warsztaty samochodowe. Na podstawie dokumentacji dotyczącej szkody analizuje, jaki jest zakres uszkodzeń, i sprawdza, czy wycena nie odbiega od spodziewanej. Dzięki temu do manualnej weryfikacji trafiają tylko wybrane przypadki. Rozwiązanie zostało przygotowane we współpracy z insurtechem Tractable, który pomógł w usprawnieniu obsługi szkód również w PZU.

Wprowadzane przez Wartę rozwiązania pozwalają firmie efektywniej likwidować szkody, a tych w ubiegłym roku ubezpieczyciel obsłużył 830 tys. (łącznie spółka majątkowa i życiowa). Przełożyło się to na wypłatę klientom 3,7 mld zł w formie odszkodowań i świadczeń. Firma chwali się również rekordowym poziomem sprzedaży – obie spółki zebrały w minionym roku ponad 7,2 mld zł składki. Wynik finansowy netto towarzystwa majątkowego wyniósł 612,5 mln zł, a życiowego nieco ponad 34 mln zł. Utrzymanie wysokiego poziomu sprzedaży było możliwe m.in. dzięki szybkiemu dostosowaniu się firmy do konieczności sprzedaży zdalnej. W serwisie cashless.pl mogliście np. przeczytać, że Warta jako pierwszy ubezpieczyciel zaczęła korzystać z ID UFG, czyli usługi zdalnej weryfikacji tożsamości klientów, opartej na krajowym węźle identyfikacji elektronicznej.

Przeczytajcie także: PZU: w poszukiwaniu innowacji ogranicza nas tylko grawitacja

Ubezpieczyciel zaznacza, że za dobrymi wynikami stoi również wykorzystanie innowacyjnych narzędzi do taryfikacji opartych na rozwiązaniach machine learning i big data. Mowa tu o rozwiązaniach typu pricing analitycs, czyli systemach wspierających ustalanie cen dla klientów. Jak wiecie z serwisu cashless.pl, Warta korzysta z technologii dostarczanej przez izraelski startup Earnix, który niedawno zyskał status jednorożca.

Przy okazji publikacji wyników za 2020 r. Warta podała również, że w ostatnich latach wdrożyła 70 robotów automatyzujących procesy w firmie, co pozwoliło zaoszczędzić czas pracy rzędu 15 tys. godzin miesięcznie. Pojawiła się również zapowiedź kolejnych usprawnień. – W tym roku wykonamy kolejny ważny technologiczny krok, który zmieni standard i zasady działania likwidacji szkód z myślą o potrzebach naszych klientów i podnoszeniu efektywności firmy – deklaruje Jarosław Parkot, prezes Warty. Na razie jednak ubezpieczyciel nie zdradza szczegółów planowanego wdrożenia.

KATEGORIA
INSURTECH
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies