Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Santander: od dziś nowa metoda potwierdzania transakcji kartą w internecie. Wymagane jest zalogowanie do banku i podanie kodu SMS

Nic się natomiast nie zmienia dla użytkowników aplikacji mobilnej banku, którzy za jej pomocą potwierdzają swoje operacje

Santander wprowadził dziś nową metodę potwierdzania płatności kartą w internecie. Dotychczas klienci, którzy nie używają aplikacji mobilnej banku, autoryzowali wybrane transakcje kodem z SMS-a oraz PIN-em do karty używanym w bankomacie. Natomiast od teraz będą to robić, logując się do bankowości internetowej oraz wpisując kod 3D-Secure, który otrzymają SMS-em. Podanie kodu nie będzie wymagane, jeśli komputer lub tablet, na którym klient potwierdza operację, zostanie dodany do urządzeń zaufanych.

Przeczytajcie także: Santander wprowadza nowe zasady komunikacji z klientami

W ten sposób operacje potwierdzą zarówno klienci indywidualni, jak i firmy – w zależności od tego, z którego serwisu użytkownik korzysta, zostanie poproszony odpowiednio o podanie loginu i hasła do Santander internet, Mini Firmy lub Mojej Firmy plus. Nową metodą będzie można autoryzować płatności w internecie tak kartami debetowymi, jak i kredytowymi.

Ten sposób uwierzytelniania będzie nowością dla klientów, którzy nie korzystają z aplikacji mobilnej. Nic się natomiast nie zmienia w przypadku osób, które na telefonie mają zainstalowaną apkę Santandera – nadal będą potwierdzać operacje przy użyciu swojego smartfona.

Przeczytajcie także: KIR i PKO z nowym projektem opartym na blockchainie

Do wprowadzenia zmian w procesie autoryzacji płatności kartami w internecie banki zostały zmuszone przez dyrektywę PSD II, zgodnie z którą wybrane transakcje będą podlegać tzw. silnemu uwierzytelnieniu. Na wprowadzenie jakich zabezpieczeń zdecydowały się poszczególne banki, dowiecie się z tekstu: Nowe zasady potwierdzania transakcji kartą w internecie. Zobaczcie, jakie zmiany wprowadzi Wasz bank.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies