Na razie jednak bez odpowiedzi pozostaje pytanie, co po fuzji obu firm stanie się z płatnościami Fitbit Pay
Amerykańska firma Google ogłosiła dzisiaj sfinalizowanie przejęcia producenta smartwatchy i opasek sportowych – firmy Fitbit. Transakcja została ogłoszona jesienią 2019 r. Od tamtego czasu nie było wiadomo, czy dojdzie do skutku, bo zastrzeżenia do niej mieli unijni urzędnicy. Obawiali się, że Google po przejęciu Fitbit może jeszcze wzmocnić swoją pozycję na rynku reklamy online dzięki dostępowi do danych zdrowotnych użytkowników urządzeń Fitbit.
Zielone światło dla przejęcia Fitbit przez Google pojawiło się pod koniec ubiegłego roku, a dziś transakcja o wartości ok. 2,1 mld dolarów została zakończona. Z punktu widzenia czytelników cashless.pl wydarzenie jest interesujące z tego powodu, że zarówno Fitbit, jak i Google oferują konkurencyjne systemy płatności mobilnych działające na urządzeniach ubieralnych – odpowiednio Fitbit Pay i Google Pay.
Zarówno płatności Fitbit Pay, jak i Google Pay są dostępne na polskim rynku. Z tym że te drugie, które działają także na smartfonach z systemem operacyjnym Android, cieszą się o wiele większą popularnością. Świadczą o tym dane udostępnione serwisowi cashless.pl przez wybrane banki działające na polskim rynku. Na przykład w I kw. 2020 r. klienci mBanku do Google Pay mieli dodanych 555 tys. kart płatniczych, podczas gdy do Fitbit Pay tylko 147 sztuk.