Na rynku średnio 38 proc. klientów banków loguje się na swoje rachunki za pomocą urządzeń mobilnych
Z analizy przeprowadzonej przez cashless.pl na podstawie danych udostępnionych przez banki wynika, że w III kw. bieżącego roku już 38,2 proc. posiadaczy rachunków osobistych korzystało z nich z poziomu urządzeń mobilnych. W porównaniu z II kw. 2020 r. to wzrost o 2,6 pkt. proc., a w porównaniu z wrześniem 2019 r. – o 4,2 pkt. proc.
Bankiem, który od dłuższego czasu cieszy się największym udziałem klientów mobilnych w całej populacji posiadaczy kont osobistych, jest ING. Również i w III kw. 2020 r. bank pod tym względem przodował. Wskaźnik mobilnych klientów ING wyniósł w poprzednim kwartale 69,1 proc., co oznacza wzrost w stosunku kwartalnym o 3,1 pkt. proc. Na kolejnych pozycjach zestawienia znalazły się inne duże banki komercyjne, a więc mBank, Millennium i BNP Paribas, który zanotował awans o kilka miejsc. Tradycyjnie mniejszym udziałem klientów mobilnych wśród posiadaczy rachunków charakteryzują się mniejsze instytucje.
Wzrost wskaźnika mobilności klientów dowodzi tego, że liczba osób korzystających z usług bankowych przez urządzenia mobilne rośnie szybciej niż akwizycja nowych klientów. To efekt zmiany przyzwyczajeń i adaptacji nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Wzrost wskaźnika obliczanego przez cashless.pl może też być używany jako argument na potwierdzenie tezy, że banki z Polski dobrze dostosowują swoje rozwiązania mobilne do zmieniających się potrzeb klientów.