Oferta została przygotowana przez Mondial Assistance, we współpracy z polskim startupem Sidly
Mondial Assistance we współpracy z polskim startupem Sidly przygotował ofertę łączącą teleopiekę z ubezpieczeniem. To pakiet ubezpieczeniowy z dostępem do stacjonarnych usług medycznych, takich jak wizyty lekarskie czy diagnostyka laboratoryjna, którego niezwykle ważnym elementem jest opaska, umożliwiająca zdalne monitorowanie podstawowych funkcji życiowych użytkownika.
Opaska zapewnia ciągły pomiar istotnych parametrów takich jak np. tętno. Ma również czujnik upadku. Wysyłane z niej sygnały są całodobowo monitorowane przez centrum telemedyczne. Zatrudnieni w centrum ratownicy mogą niezwłocznie zareagować na niepokojące sygnały, skontaktować się za pośrednictwem opaski z ubezpieczonym, a w sytuacji zagrożenia życia wysłać do niego karetkę.
Opaska jest również wyposażona w moduł GPS, dzięki czemu w razie potrzeby można ustalić miejsce przebywania jej użytkownika. Posiada przycisk alarmowy i umożliwia seniorowi skontaktowanie się z centrum ratunkowym. Dodatkowo urządzenie przypomina o przyjmowaniu leków.
Rozwiązanie zostało przygotowane głównie z myślą o seniorach i osobach niesamodzielnych, u których zdiagnozowano demencję lub chorobę Alzheimera. Mondial Assistance zakłada jednak, że tego typu opaska może być przydatna również w trakcie hospitalizacji lub po wypisie ze szpitala, w trakcie rekonwalescencji, gdy pacjent, który zmaga się np. z chorobą nowotworową lub ucierpiał w wypadku, nie może się cieszyć pełną sprawnością.
Oba produkty – zarówno ten kierowany do seniorów, jak i ten kierowany do rekonwalescentów – będą dystrybuowane przez ubezpieczycieli i banki oferujące produkty ubezpieczeniowe, a także przez inne instytucje docierające do klientów masowych. Asystor liczy, że dzięki temu uda się wypracować efekt skali, który umożliwi oferowanie dostępu do teleopieki w atrakcyjnych cenach.
Warto wspomnieć, że Sidly dostarcza już swoje opaski innej firmie z branży ubezpieczeniowej – PZU. Największy polski ubezpieczyciel nie chwalił się jednak jak na razie komercyjnym wykorzystaniem produktu. Na razie opaski kieruje do szpitali, gdzie wspierają personel medyczny w opiece nad pacjentami, m.in. chorymi na Covid-19.
Z kolei od lipca ubezpieczenie z opaską klientom oferuje Axa, o czym mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl. Swoją ofertę przygotowała we współpracy z Comarchem.