Pierwsze spotkanie z cyklu Cashless Insurtech Live będzie poświęcone tematyce zdalnej sprzedaży ubezpieczeń
Pandemia koronawirusa spowodowała, że z wielu usług klienci zaczęli korzystać online i wiele spraw załatwiać zdalnie. Tej formy dostępności zaczęto również oczekiwać od ubezpieczycieli. Mogłoby się wydawać, że dla branży sprzedaż polis online nie będzie szczególnym wyzwaniem, przecież od dawna zakłady oferują swoje produkty majątkowe w tzw. kanale direct, czyli bezpośrednio na swoich stronach internetowych lub przez własne call center.
Tyle że zainteresowanie klientów takim sposobem zakupu od lat jest niewielkie, a pandemia nie spowodowała nagłego zwrotu w stronę kanału direct. Klienci pozostali wierni swoim agentom, a kluczowym zadaniem, z jakim musieli się zmierzyć ubezpieczyciele, było umożliwienie pośrednikom obsługi na odległość.
Potrzeba uruchomienia zdalnej sprzedaży w kanale agencyjnym okazała się chyba jeszcze bardziej nagląca w przypadku ubezpieczeń na życie, te bowiem sprzedawane były dotychczas właściwie tylko podczas osobistych spotkań pośredników z klientami. Firmy musiały więc wypracować odpowiednie procedury, ale także zainwestować w rozwiązania technologiczne, które umożliwiają działanie w nowych warunkach.
Z pewnością w wyjściu z tej sytuacji obronną ręką pomogły działaniu Komisji Nazdoru Finansowego, która opracowała Pakiet Impulsów Nadzorczych, wśród których znalazły się ułatwienia w zakresie zdalnej sprzedaży, oraz zaakceptowała zaproponowane przez ubezpieczycieli złagodzenie wymogów co do weryfikacji tożsamości klienta. Udogodnienia te są jednak tymczasowe i wynikają ze szczególnych okoliczności związanych z pandemią koronawirusa. Ubezpieczyciele powinni więc nie tylko myśleć o tym, jak naprędce przyjęte rozwiązania udoskonalać, by zapewnić klientom sprawną i bezpieczną obsługę w tym szczególnym okresie, ale też jak będą chcieli działać, gdy sytuacja wróci do normy. Można się bowiem spodziewać, że przynajmniej część klientów nadal będzie doceniać wygodę zdalnego ubezpieczania.
O tym, co ubezpieczyciele mogą zrobić, by zdalna obsługa była wygodna dla ubezpieczającego i dla pośrednika, zaproszeni przez cashless.pl eksperci będą rozmawiać podczas najbliższego spotkania Cashless Insurtech Live. Wspólnie zastanowimy się również, które z przyjętych środków zaradczych to rozwiązania tymczasowe i prowizoryczne, a przede wszystkim – jakimi narzędziami można je zastąpić. Jak sprawić, by zdalne zawieranie umów ubezpieczenia – szczególnie w przypadku bardziej wrażliwych polis życiowych – było bezpieczne i zgodne z prawem? Jakiej obsługi oczekuje dzisiejszy klient od ubezpieczyciela i co chciałby móc zrobić, nie ruszając się z własnej kanapy? Czy wraz ze zwiększającą się dojrzałością cyfrową klientów rola pośrednika pozostanie taka sama?
To wybrane zagadnienia, które poruszymy podczas spotkania. Dyskusję będzie można oglądać na żywo w piątek, 4 grudnia o godz. 12 za pośrednictwem takich serwisów jak YouTube, Facebook, Twitter oraz bezpośrednio na stronie cashless.pl. Po zakończeniu transmisji zapis spotkania będzie dostępny na kanale cashless.pl na YouTube. Partnerem merytorycznym najbliższego Cashless Insurtech Live jest firma PWPW.