Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Zmiany w sposobie potwierdzania płatności online kartami Pocztowego. Wkrótce może tak być w większości banków

Pocztowy wprowadzając nowe zasady autoryzacji transakcji w internecie dostosowuje się do przepisów europejskich

Bank Pocztowy jako czwarty w ostatnim czasie na polskim rynku wprowadza zmiany do zasad potwierdzania płatności online wydanymi przez siebie kartami. Od teraz aby skorzystać w sklepie internetowym z karty Pocztowego albo EnveloBanku, po wprowadzeniu danych z karty takich jak numer i kod zabezpieczający umieszczony na rewersie plastiku, trzeba zalogować się na rachunek przez internet lub aplikację mobilną i tam operację dodatkowo potwierdzić.

Przeczytajcie także: Zapłacić kartą w internecie będzie trudniej

Pocztowy jest czwartym bankiem na polskim rynku, który w ostatnim czasie podjął decyzję o zmianie sposobu autoryzacji płatności internetowych kartami. Niedawno o wprowadzeniu podobnych procedur informowały już m.in. Alior, Pekao, SGB i ING. Więcej o tym w tekście Duża zmiana dla użytkowników kart ING. Od dziś inaczej będą potwierdzać płatność w internecie. Należy spodziewać się, że w najbliższym czasie dostosowanie się do nowych reguł ogłoszą także inne instytucje. Mają na to czas do końca bieżącego roku.

Przeczytajcie także: Część płatności mobilnych może zniknąć z rynku

Zmiany wprowadzane przez banki to efekt dostosowania systemów do wymogów dyrektywy PSD II. Przypomnę, że według obowiązujących zasad niektóre transakcje kartami powinny być zabezpieczone przynajmniej dwiema różnymi metodami. Z tym, że dane umieszczone na karcie nie są uznawane za jedną z takich metod. Stąd konieczność zalogowania się na rachunek przez internet i potwierdzenia kodem wysłanym na komórkę. Użytkownicy aplikacji mobilnych mają łatwiej, bo samo posiadanie smartfona z apką jest jednym zabezpieczeniem a hasło logowania do aplikacji, ewentualnie biometria twarzy czy odcisku palca – drugim.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies