Pocztowy wprowadzając nowe zasady autoryzacji transakcji w internecie dostosowuje się do przepisów europejskich
Bank Pocztowy jako czwarty w ostatnim czasie na polskim rynku wprowadza zmiany do zasad potwierdzania płatności online wydanymi przez siebie kartami. Od teraz aby skorzystać w sklepie internetowym z karty Pocztowego albo EnveloBanku, po wprowadzeniu danych z karty takich jak numer i kod zabezpieczający umieszczony na rewersie plastiku, trzeba zalogować się na rachunek przez internet lub aplikację mobilną i tam operację dodatkowo potwierdzić.
Pocztowy jest czwartym bankiem na polskim rynku, który w ostatnim czasie podjął decyzję o zmianie sposobu autoryzacji płatności internetowych kartami. Niedawno o wprowadzeniu podobnych procedur informowały już m.in. Alior, Pekao, SGB i ING. Więcej o tym w tekście Duża zmiana dla użytkowników kart ING. Od dziś inaczej będą potwierdzać płatność w internecie. Należy spodziewać się, że w najbliższym czasie dostosowanie się do nowych reguł ogłoszą także inne instytucje. Mają na to czas do końca bieżącego roku.
Zmiany wprowadzane przez banki to efekt dostosowania systemów do wymogów dyrektywy PSD II. Przypomnę, że według obowiązujących zasad niektóre transakcje kartami powinny być zabezpieczone przynajmniej dwiema różnymi metodami. Z tym, że dane umieszczone na karcie nie są uznawane za jedną z takich metod. Stąd konieczność zalogowania się na rachunek przez internet i potwierdzenia kodem wysłanym na komórkę. Użytkownicy aplikacji mobilnych mają łatwiej, bo samo posiadanie smartfona z apką jest jednym zabezpieczeniem a hasło logowania do aplikacji, ewentualnie biometria twarzy czy odcisku palca – drugim.