Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Zobaczcie, jak rośnie Google Pay w Polsce na przykładzie Santandera. Transakcji jest dwa razy więcej niż w grudniu

Santander podał dane dotyczące płatności Google Pay przy okazji informacji o wprowadzeniu zmian do autoryzacji transakcji wysokokwotowych

Jak już może wiecie z poprzednich tekstów w serwisie cashless.pl, banki z Polski implementują właśnie nowe zasady autoryzacji płatności Google Pay na kwoty przekraczające 100 zł. Od teraz takie transakcje będą potwierdzane na smartfonie użytkownika, a nie kodem PIN na terminalu sprzedawcy. Informacje w tej sprawie podały już mBank i Alior, a odpowiedni anons pojawił się także na blogu Google'a. Dziś do tej grupy dołączył także Santander a przy okazji ujawnił kilka interesujących statystyk dotyczących Google Pay.

Przeczytajcie także: Alior też zmenia sposób płatności Google Pay

– Obecnie średnia wartość transakcji Google Pay w sklepach stacjonarnych wynosi 42 zł, liczba transakcji jest o 105 proc. wyższa w porównaniu do grudnia 2019 roku, a ich łączna wartości o 85 proc. wyższa – mówi Sebastian Radzimowski, odpowiedzialny za płatności mobilne w Santander Bank Polska. Dodaje, że średnia wartość transakcji Google Pay w sklepach internetowych to 112 zł. Klienci Santandera realizują o 43 proc. więcej takich płatności niż w grudniu 2019 roku, a ich wartość jest o 83 proc. wyższa.

Przeczytajcie także: Google zmieni sposób płatności Google Pay

Natomiast o tym, że Google zamierza zmienić sposób autoryzacji mobilnych transakcji wysokokwotowych w Polsce mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl już w grudniu ubiegłego roku. Klienci domagali się tego od dawna zazdroszcząc użytkownikom Apple Pay, którzy od początku tej usługi mogą autoryzować płatności na swoich smartfonach. Rozwiązanie to jest stosowane także przez Google'a na wielu rynkach, na których dostępna jest usługa Google Pay.

Fot. Flickr/Tam Nguyen CC BY 2.0

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies