W przeszłości podobną współpracę jak teraz BNP Paribas z Shellem, z koncernem Orlen próbował nawiązać PKO BP, ale w jego wypadku nic z tego nie wyszło
Kolejny bank próbuje wykreować nowy kanał dystrybucji usług przy współpracy z partnerem spoza branży finansowej. BNP Paribas poinformował przed chwilą o wprowadzeniu tzw. starterów do rachunków bankowych wraz z kartami debetowymi, któe można kupić na stacjach benzynowych Shell. Starter kosztuje 9 zł. Wartością dodaną dla klientów ma być przy tym moneyback w wysokości 10 proc. (maks. 300 zł rocznie) za zakupy realizowane na stacjach.
Jak czytam w informacji prasowej BNP Paribas, na wybranych stacjach Shella można kupić starter, dzięki któremu łatwo uruchomić zdalnie nowy rachunek. W pakiecie znajduje się instrukcja otwarcia konta, np. przez aplikację mobilną. W procesie tym bank wykorzystuje narzędzia do weryfikacji tożsamości online dostarczane przez wrocławski fintech Identt.
Po przejściu tego procesu należy przypisać załączoną, niespersonalizowaną kartę, skanując QR code. Operację uruchomienia i powiązania karty można też przeprowadzić w oddziale BNP Paribas, jeśli ktoś ma takie życzenie. BNP Paribas deklaruje, że zakup startera nie rodzi żadnych dodatkowych zobowiązań – jeśli klient nie założy lub nie będzie korzystał z konta, nie poniesie dodatkowych kosztów z tego tytułu.
Przypomnę, że swego czasu współpracę w zakresie sprzedaży produktów finansowych z Orlenem próbował nawiązać PKO BP. Ostatecznie nic z tego nie wyszło. Nieszczęśliwie zakończyła się także współpraca mBanku z Orange, przy projekcie Orange Finanse, który po kilku latach został zamknięty. Ostatnio taki sam los spotkał także T-Mobile Usługi Bankowe, czyli wspólne przedsięwzięcie Aliora i T-Mobile. Projekt BNP Paribas i Shella ma oczywiście mniejszą skalę i zakres, ale wspólnym elementem wszystkich wymienionych wyżej jest próba budowy nowego kanału sprzedaży usług przy pomocy partnera spoza branży finansowej. Na podobnej zasadzie od pewnego czasu w wybranych sklepach Żabka można kupić karty Up and Go, wydawane przez Dipocket wspólnie z Santanderem.
Fot. Flickr na licencji CC BY 2.0