BNP Paribas przy wdrożeniu współpracował z trójmiejską firmą Blue Media
Bank BNP Paribas pochwalił się wdrożeniem nowej usługi wykorzystującej możliwości jakie daje otwarta bankowość (idea wprowadzona dzięki unijnej dyrektywie PSD II). Wprowadzone właśnie rozwiązanie pozwala na zdalne potwierdzenie tożsamości podczas ubiegania się o kredyt na sfinansowanie zakupów we współpracujących z BNP Paribas sklepach internetowych. W tej grupie są m.in. iSpot, Abra, 4F, Komputronik, oleole! czy travelplanet.pl.
Jak to działa? Rozpatrując wniosek kredytowy klienta bank ma obowiązek potwierdzić jego tożsamość. Dotychczas aby wypełnić ten obowiązek, klient był proszony o wykonanie przelewu o symbolicznej wartości z rachunku w innym banku. Teraz wystarczy, że osoba starająca się o pieniądze zaloguje się na konto i wyrazi zgodę na udostępnienie informacji w ramach możliwości, jakie dają otwarte interfejsy programistyczne (API). Dane zostaną natychmiast przekazane do BNP Paribas i na ich podstawie zostanie potwierdzona tożsamość klienta, co pozwoli na uruchomienie kredytu w czasie rzeczywistym.
Na razie z nowej opcji mogą skorzystać klienci ubiegający się o kredyt w BNP Paribas a posiadający rachunek w jednym z banków, oferujących usługi otwartej bankowości. Wśród nich są m.in. Alior, Millennium, ING czy Santander.
Trzeba podkreślić, że BNP Paribas w opisanym wyżej procesie wykorzystuje zasady otwartej bankowości jedynie w celu potwierdzenia tożsamości klienta, a nie dla oceny jego zdolności kredytowej, jak robią to konkurencyjne ING, Millennium czy Alior. BNP Paribas przy ogłoszonym dziś wdrożeniu współpracuje z trójmiejską spółką Blue Media, która posiada wydaną przez Komisję Nadzoru Finansowego zgodę na dostęp do danych o rachunkach bankowych klientów.