Santi od Santandera to zintegrowany ze stroną internetową banku czatbot, odpowiadający na pytania nowych i obecnych klientów instytucji
Santander podał, że od końca czerwca z jego serwisem informacyjnym zintegrowany jest samouczący się czatbot o imieniu Santi. Czatbot odpowiada na pytania m.in. o konta osobiste i karty kredytowe dostępne w banku. Ma również informacje na temat zmian, jakie wprowadzono w związku z epidemią koronawirusa. Santi podpowie także, jak można zarządzać swoim rachunkiem z domu i co się zmieniło w obsłudze kart i ubezpieczeń.
Santander informuje, że każda rozmowa z wirtualnym chatbotem ma znaczenie, ponieważ rozpoznaje on pewne wzorce i kataloguje informacje. Dzięki pytaniom, które zadadzą użytkownicy i odpowiednim algorytmom Santi cały czas się uczy i wykorzystuje zdobytą wiedzę tak, by w przyszłości rozpoznawać i znać odpowiedzi na coraz to nowe pytania. Od momentu uruchomienia Santi poprowadził 2739 rozmów, odpowiedział na 9502 pytania, a średni czas kontaktu z botem wynosił 3 min 38 s.
Santi to kolejne w ostatnim czasie wdrożenie w polskiej bankowości wykorzystujące elementy sztucznej inteligencji. Niedawno Bank Pocztowy poinformował o wdrożeniu Lady Robot, który pomaga w obsłudze procesów wewnętrznych instytucji. Podobnie jak EVA, uruchomiona przez BNP Paribas. Z kolei ING udostępnił klientom Investo, bota, który pomaga w zarządzaniu portfelem funduszy inwestycyjnych.