Reklamy mają zachęcać przedsiębiorców do instalacji terminali płatniczych, a klientów – do korzystania z kart
Kilka dni temu ruszyła kolejna kampania reklamowa programu realizowanego przez fundację Polska Bezgotówkowa. Dwa spoty o długości 15 i 30 sekund będą emitowane do końca września bieżącego roku. Będzie je można obejrzeć w stacjach telewizji rządowej a także w TVN i Polsacie oraz na wybranych kanałach tematycznych. We wrześniu zostaną też przeprowadzone działania kampanijne w stacjach radiowych.
Kampania Polski Bezgotówkowej ma na celu przekonanie przedsiębiorców, którzy do tej pory nie zainstalowali terminala płatniczego, do otwarcia się na potrzeby klientów, którzy oczekują możliwości realizacji płatności w sposób bezgotówkowy w punktach usługowo-handlowych w swojej okolicy. – W naszej komunikacji podkreślamy korzyści jakie przynosi instalacja terminala, szczególnie teraz, w erze epidemii, kiedy wielu klientów ograniczyło płatności gotówkowe – mówi Paweł Widawski, wiceprezes Polski Bezgotówkowej.
Przedstawiciele wielu agentów rozliczeniowych, a więc firm zajmujących się obsługą terminali płatniczych, podkreślają, że kampanie reklamowe realizowane przez fundację są ważnym wsparciem ich biznesu. Skala prowadzonej przez wielu z nich działalności nie pozwala myśleć o realizacji własnej kampanii w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych.
W ramach programu Polski Bezgotówkowej finansowana jest instalacja terminali płatniczych m.in. w małych i średnich firmach. Nowi akceptanci mogą korzystać z urządzeń przez rok za darmo. Aby ubiegać się o udział w programie, firma musi wykazać, że przez ostatnie 12 miesięcy nie przyjmowała płatności kartami. Dotąd w ramach projektu na rynek trafiło ponad 310 tys. terminali płatniczych. Ich ogólna liczba w Polsce przekracza już milion.