Wcześniej PKO BP udostępnił asystenta użytkownikom telefonów z systemem Android
PKO BP podał informację o dodaniu do marketu App Store najnowszej wersji aplikacji mobilnej IKO, która zawiera asystenta głosowego. Dzięki niemu można nawigować po apce wydając polecenia głosem. Można też w ten sposób zlecać wybrane operacje, ale dla bezpieczeństwa trzeba je potwierdzać ręcznie, bo rozwiązanie nie wykorzystuje biometrii głosu. Wcześniej asystent głosowy trafił do IKO w wersji na urządzenia z Androidem.
PKO chwali się, że asystent głosowy zwany Talk2IKO rozumie już 75 różnych poleceń. Potrafi przyjąć do realizacji przelew nie tylko do odbiorcy zdefiniowanego, ale i nowego oraz P2P czyli na numer telefonu odbiorcy. Za pomocą Talk2IKO można także doładować telefon, przeszukać historię transakcji, uzyskać kod Blik czy sprawdzić aktualne saldo. Asystent zna także odpowiedzi na wiele pytań dotyczących funkcjonowania usług w IKO.
Możliwość korzystania głosowego z aplikacji bankowej nie jest czymś zupełnie nowym na polskim rynku. Takie rozwiązanie znajduje się już w aplikacji Banku Millennium. Można je znaleźć również w aplikacjach ING oraz Pekao. Jednak w tym wypadku usługa działa przy wykorzystaniu Asystenta Google’a i pozwala jedynie na kilka prostych operacji. Talk2IKO zostało opracowane przez PKO BP przy współpracy z zewnętrznym partnerem.