Klienci BGŻ Optimy swoimi dotychczasowymi produktami będą mogli zarządzać w zakładce GO Optima w systemie BNP Paribas
O tym, że BNP Paribas ostatecznie pożegna się z marką BGŻ Optima i systemem Pl@net, za pomocą którego klienci mają dostęp do swoich produktów, pisałem już wielokrotnie. Nie wiadomo było jednak, kiedy to się stanie. Teraz Tomasz Dymowski, dyrektor zarządzający pionem produktów detalicznych i biznesowych w BNP Paribas zdradził serwisowi cashless.pl, przybliżony harmonogram działań, jakie bank ma podjąć względem marki BGŻ Optima.
A więc już od 1 września nowi klienci nie będą mogli skorzystać z usług pod marką BGŻ Optima a dotychczasowi nie będą mogli zakładać nowych kont albo lokat. Natomiast na przełomie września i października w aktualnie oferowanym przez BNP Paribas systemie transakcyjnym GOonline pojawi się zakładka GO Optima. Znajdą się w niej wszystkie produkty posiadane przez klientów BGŻ Optimy. Wtedy też ostatecznie zniknie z rynku logo BGŻ Optima oraz stary system transakcyjny, wprowadzany jeszcze za czasów BGŻ.
Jak mówi przedstawiciel BNP Paribas, początkowo pod marką GO Optima nie będą sprzedawane nowe produkty. Nie jest jednak wykluczone, że w przyszłości bank powróci do akwizycji klientów za jej pomocą. Może tak się stać, jeśli zmieni się sytuacja na rynku produktów oszczędnościowych. A ta jest niesprzyjająca ze względu na bardzo niskie stopy procentowe. Dostęp do panelu GO Optima będą więc mieli tylko dotychczasowi klienci BGŻ Optimy, których jest ok. 220 tys.