EnveloBank planuje też udostępnić nową usługę dla użytkowników urządzeń z systemem iOS
Kilka dni temu mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl, że Bank Pocztowy planuje wprowadzenie do swojej aplikacji EnveloBank funkcji Autopay. Wówczas były to informacje nieoficjalne. Dziś zostały potwierdzone komunikatem prasowym Banku Pocztowego, który odpowiednie wdrożenie planuje przeprowadzić w przyszłym tygodniu. Tymczasem pierwsi użytkownicy EnveloBanku już mogą pobrać aktualizację zawierającą Autopay. Ja w każdym razie już ją widzę na swoim smartfonie.
Autopay to rozwiązanie wprowadzone przez firmę Blue Media. Pozwala powiązać numer rejestracyjny samochodu oraz dane karty bankowej. Następnie podczas jazdy płatnym odcinkiem autostrady system na bramkach za pomocą kamer rozpoznaje numery auta i podnosi szlabany, a płatność jest pobierana z rachunku karty. Autopay działa na razie na A1 oraz na A4 między Krakowem a Katowicami. Marka Autopay zdobyła tegoroczną fintechową nagrodę cashless.pl w kategorii Fintech Future.
Bank Pocztowy jest drugim bankiem na polskim rynku po Millennium, który zdecydował się udostępnić Autopay we własnej aplikacji. Dzięki temu płatność może być realizowana bezpośrednio w ciężar wskazanego rachunku osobistego. Na razie Autopay będzie dostępne dla klientów EnveloBanku korzystających z urządzeń z systemem Android. W przyszłości funkcja ma trafić także na smartfony z systemem iOS, ale na razie Pocztowy nie zdradza, kiedy to się stanie.