Rozwiązanie jest dostępne dla klientów, którzy dodali do serwisu Moje Usługi kartę płatniczą
Użytkownicy serwisu Moje Usługi mogą korzystać z nowego rozwiązania, czyli płatności automatycznych za cykliczne rachunki, np. za energię elektryczną, gaz czy kablówkę. Po aktywacji funkcji zwanej Autopłatnościami wskazane należności będą regulować się w odpowiednich terminach automatycznie z rachunku karty płatniczej. Wcześniej należy tylko dodać ją do systemu Moje Usługi. O transakcjach użytkownik będzie informowany za pomocą wiadomości e-mail. W każdej chwili może też wyłączyć Autopłatności.
Moje Usługi to platforma opracowana przez należącą do Banku Śląskiego spółkę ING Usługi dla Biznesu. Możliwość korzystania z serwisu nie jest jednak uzależniona od posiadania konta w ING – za pomocą Moich Usług rachunki płacić mogą klienci wszystkich banków. Platforma umożliwia regulowanie należności za pośrednictwem bramki płatniczej imoje. Jedną z jej zalet jest m.in. opcja odroczenia płatności na kilkadziesiąt dni przy wykorzystaniu usług fintechu Twisto. Serwis Moje Usługi jest nominowany do tegorocznych fintechowych nagród cashless.pl, w kategorii Projekt Fintech 2020.
Płatności automatyczne za cykliczne rachunki na polskim rynku nie są zupełną nowością – wiele lat temu tego rodzaju rozwiązanie wprowadzone zostało przez trójmiejską spółkę Blue Media do jej serwisu bm.pl. Co ciekawe w tym tygodniu okazało się, że klientów bm.pl przejmie operator serwisu Rachuneo. Właścicielem tej platformy jest spółka Polskie Aplikacje Transakcyjne z Poznania, w którą firma Blue Media zainwestowała.