Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
TryPay. Nowa marka na polskim rynku usług płatniczych

TryPay to nazwa zastrzeżona właśnie przez wrocławską spółkę Profeskasa

W majowym Biuletynie Urzędu Patentowego znaleźć możecie informację na temat nowej marki, jaka prawdopodobnie wkrótce zadebiutuje na polskim rynku usług płatniczych. To nazwa TryPay, zastrzeżona właśnie przez wrocławską spółkę Profeskasa, posiadającą wydaną przez Komisję Nadzoru Finansowego licencję krajowej instytucji płatniczej. Profeskasa prowadzi obecnie sieć punktów kasowych przyjmujących wpłaty za różnego rodzaju rachunki, np. faktury za prąd, telefon komórkowy czy kablówkę.

Przeczytajcie także: Profeskasa z nowym zezwoleniem od KNF

Co ciekawe Profeskasa jest jedną z dziewięciu firm, które od KNF dostały zgodę na wykorzystanie w swoich usługach tzw. otwartej bankowości. Idea ta została wprowadzona dyrektywą PSD II. Dwie najpopularniejsze usługi z zakresu open bankingu to inicjowanie płatności z rachunku bankowego (tzw. PIS) oraz dostęp do danych o rachunku (tzw. AIS). Profeskasa ma zezwolenie na świadczenie usług AIS, a więc może np. w jednym miejscu prezentować dane o rachunkach prowadzonych w różnych bankach albo analizować dane transakcyjne z kont w celu określenia zdolności kredytowej klientów.

Czym zatem będzie TryPay? Władze Profeskasy na razie nie chcą zdradzać szczegółów. – Procedura zastrzeżenia znaku TryPay jest podyktowana zmianami organizacyjnymi w spółce Profeskasa, która aktualnie jest w trakcie transformacji cyfrowej. Obecne zmiany korespondują z planami rozwoju oraz niedawno pojawieniem się możliwości wprowadzenia nowych produktów związanych z obszarem otwartej bankowości – powiedział serwisowi cashless.pl Przemysław Serba, dyrektor zarządzający Profeskasy.

Przeczytajcie także: Idea Bank ma aplikację dla użytkowników Huawei

Jeśli by więc chcieć połączyć doświadczenie i obecne kompetencje Profeskasy z nowymi możliwościami, jakie daje jej otwarta bankowość, można wyobrazić sobie parę usług, nad którymi wrocławska spółka może myśleć. Pierwsze co przychodzi mi do głowy, to np. krótkoterminowe kredytowanie klientów opłacających rachunki po analizie ich możliwości finansowych na podstawie historii transakcji na koncie bankowym.

A logo TryPay będzie wyglądać tak:

KATEGORIA
FINTECHY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies