Przedłużenie funkcjonowania serwisu Pl@net spowodowane jest koniecznością przeprowadzenia nieplanowanych wcześniej prac związanych z przeciwdziałaniem skutkom pandemii
Pierwotnie BNP Paribas planował wyłączenie starego serwisu transakcyjnego Pl@net 15 maja. Ale, choć dziś już 17. dzień tego miesiąca, za pomocą Pl@net wciąż można logować się na rachunki w BNP Paribas. Nie oznacza to jednak, że bank nagle zdecydował, że jego klienci na stałe będą mieli dwa systemy transakcyjne do zarządzania kontami. Wyłączenie Pla@net zostało przesunięte o kilka dni, a powody tego wyjaśniono w komunikacie.
– Wyłączenie systemu Pl@net nastąpi 22 maja 2020 r., a nie jak pierwotnie zapowiadaliśmy 15 maja br. Przesunięcie terminu jest spowodowane dodatkowymi pracami informatycznymi prowadzonymi w ostatnim czasie w serwisach bankowości internetowej, które miały na celu udostępnienie naszym klientom funkcjonalności związanych z przeciwdziałaniem finansowym skutkom epidemii COVID-19 – napisał BNP Paribas w komunikacie do klientów.
Przypomnę, że w ostatnich tygodniach największe banki działające na polskim rynku wprowadziły uproszczone zasady występowania o tzw. wakacje kredytowe. Wdrożono również internetowy proces składania wniosków o pomoc z tytułu tzw. tarczy finansowej. Firmy uprawnione do uzyskania wsparcia kapitałowego z Polskiego Funduszu Rozwoju mogą to robić wyłącznie za pośrednictwem bankowości elektronicznej.
Natomiast BNP Paribas od połowy ubiegłego roku oferuje już swoim klientom nowoczesny serwis transakcyjny GOonline. Od dłuższego czasu korzystać z niego mogą już wszyscy klienci banku. Serwis Pl@net przez jakiś czas pozostanie jeszcze w użytkowaniu przez firmy prowadzące swoje rachunki w BNP Paribas. Termin wdrożenia nowego systemu dla biznesowych klientów tej instytucji nie jest jeszcze znany.