Bank Pekao opublikował statystyki dotyczące swoich usług cyfrowych przy okazji prezentacji wyników finansowych za I kw. 2020 r.
Z rozmów z bankowcami wynika, że w efekcie wybuchu pandemii koronawirusa wielu klientów coraz chętniej i częściej wykorzystuje do bankowania kanały cyfrowe. W nadesłanej dziś przez Pekao prezentacji związanej z publikacją najnowszych danych finansowych banku znalazło się kilka liczb, które mogą obrazować skalę tego zjawiska.
I tak Pekao podał, że w kwietniu w porównaniu ze styczniem bieżącego roku liczba klientów korzystających z bankowości mobilnej zwiększyła się o 84 tys. W tym samym czasie liczba transakcji realizowanych za pomocą aplikacji mobilnej PeoPay zwiększyła się o 38 proc. Ponadto w ub. miesiącu udział kanałów elektronicznych w sprzedaży pożyczek gotówkowych wyniósł 68 proc., podczas gdy w styczniu było to 45 proc. Natomiast z 16 proc. do 38 proc. wzrósł odsetek rachunków bieżących, których zakładanie zainicjowano w środowisku online.
Zmiany w sposobie korzystania z usług bankowych wynikające z ograniczeń wprowadzonych po wybuchu pandemii koronawirusa wymuszają na bankach przyspieszoną cyfryzację. Widać to na polskim rynku od kilku tygodni, gdy instytucje wręcz masowo informują o kolejnych wdrożeniach różnego rodzaju usług cyfrowych. W tym kontekście warto przypomnieć, że Pekao był jednym z pierwszych banków na polskim rynku, które umożliwiły zakładanie rachunków przez aplikację mobilną i zrobił to jeszcze w ubiegłym roku.