Do Credit Agricole, mBanku, PKO i Santandera, które już wcześniej podjęły takie decyzje, właśnie dołączył EnveloBank
– Z uwagi na brak możliwości przeprowadzenia procedury weryfikacji tożsamości oraz podpisania umowy za pośrednictwem kuriera z powodu trwającej epidemii, bank podjął decyzję o tymczasowym wstrzymaniu możliwości zawierania umów o rachunki oszczędnościowo-rozliczeniowe tą drogą – głosi komunikat opublikowany dziś na stronie EnveloBanku. Jednocześnie dodano, że bank w przyszłości zamierza przywrócić usługę i poinformuje o tym w oddzielnym komunikacie.
EnveloBank należący do Banku Pocztowego to piąta instytucja, która w ostatnim czasie zawiesiła usługę otwierania rachunków za pośrednictwem kuriera. Wszystko ze względu zagrożenie pandemią koronawirusa i rezygnację przez firmy logistyczne z obsługi przesyłek bankowych, które wymagają bliskiego kontaktu z odbiorcą, np. w celu sprawdzenia z dowodu osobistego jego tożsamości. Wcześniej o zawieszeniu otwierania rachunków prze kurierów poinformowały już Credit Agricole, mBank, PKO i Santander.
Ograniczenia wynikające z trwającej pandemii koronawirusa powodują, że instytucje finansowe przyspieszają wdrożenia umożliwiające świadczenie różnego rodzaju usług drogą online. Dotyczy to także możliwości zdalnego otwierania rachunków. Ostatnio usługę polegającą na możliwości założenia nowego konta osobistego za pomocą aplikacji mobilnej i przy wykorzystaniu kamery smartfona do weryfikacji tożsamości wprowadziły BNP Paribas, ING i Millennium. Wcześniej podobne usługi zaoferowały m.in. Alior, Credit Agricole, Pekao i Santander. Wdrożenie podobnego rozwiązania zapowiedział też prezes Banku Pocztowego.