W I kw. bieżącego roku przez system Ognivo rachunek przeniosło o połowę mniej klientów niż w tym samym okresie ubiegłego roku
Czy spadek statystyk systemu Ognivo, za pomocą którego można przenieść konto z banku do banku, to efekt pandemii koronawirusa, czy jakichś innych czynników, np. promocji w poszczególnych instytucjach? Faktem jest, że w I kw. bieżącego roku z systemu Ognivo do zmiany banku skorzystało 5,1 tys. osób, o ponad połowę mniej niż w tym samym okresie roku ubiegłego, gdy było to 10,7 tys. klientów.
By przenieść rachunek z dotychczasowego banku do innego, z wykorzystaniem obsługiwanego przez KIR systemu Ognivo, wystarczy złożyć wniosek i upoważnienie dotyczące przeniesienia usług. Równocześnie w taki sam sposób można złożyć wniosek o zamknięcie starego rachunku bankowego. Wszystkie formalności z tym związane przejmuje bank, u którego otwierane jest nowe konto. Cały proces zajmuje kilka dni i nie wymaga udziału klienta.
System Ognivo to tylko jeden ze sposobów na zmianę banku. Klienci mogą to zrobić także samodzielnie, otwierając rachunek w nowym banku i zamykając w tym, z którego usług korzystali dotychczas. Nie wiadomo jednak, ile osób tak robi, bo nikt nie prowadzi statystyk na ten temat. Zdaniem specjalistów klienci z Polski bardzo rzadko zmieniają bank. Wszystko przez formalności, jakie przy okazji trzeba spełnić, a czego klientom robić się nie chce. Chodzi m.in. o przeniesienie informacji o zdefiniowanych odbiorcach, powiadomienie pracodawcy o nowym numerze konta do wypłaty pensji, itd.
Fot. na licencji CC0