Informację o dość zaskakującej decyzji banku Nest użytkownicy jego aplikacji otrzymali wczoraj
Klienci banku Nest, korzystający z jego aplikacji mobilnej, otrzymali informację o planowanym na 1 kwietnia bieżącego roku wyłączeniu modułu m-commerce. Umożliwia on m.in. zakup biletów komunikacji miejskiej czy opłacanie postoju auta w strefach parkowania. Nest współpracuje przy tym projekcie z operatorem aplikacji SkyCash.
Jak tłumaczy biuro prasowe banku, decyzja wynika z obserwacji zachowania użytkowników aplikacji mobilnych. – Przyglądamy się temu, jak klienci korzystają z usług oferowanych przez bank. Na bazie tych obserwacji podjęliśmy decyzję o wyłączeniu modułu m-commerce. Klienci wolą korzystać z aplikacji specjalistycznych, dodając do nich naszą kartę lub korzystając z pozostałych form płatności internetowych – czytam w odpowiedzi biura prasowego banku na moje pytanie w tej sprawie.
Biuro prasowe Nest dodało jednocześnie, że bank skupia się obecnie na rozwoju innych rodzajów usług finansowych w internecie. – Nie wykluczamy, że w przyszłości zostaną wprowadzone zupełnie nowe rozwiązania zakupowe. O wszystkich nowościach będziemy informować na bieżąco – pisze Nest.
Decyzja Nest i użyta argumentacja jest dość zaskakująca. Z oficjalnych wypowiedzi przedstawicieli innych banków, np. PKO, wynika bowiem, że możliwość zakupu biletów parkingowych czy komunikacji miejskiej za pośrednictwem bankowości mobilnej cieszy się rosnącym zainteresowaniem klientów. Konkurencyjne instytucje planują rozwijać płatności w swoich aplikacjach. Ostatnio np. Millennium, po wdrożeniu płatności za przejazdy autostradami udostępnił w swojej apce opcję płacenia za bilety do kina. Usługi tego rodzaju chcą też rozwijać kolejne banki, np. Pekao.