Jednocześnie prawie 6,5 mln klientów loguje się na rachunki wyłącznie za pomocą urządzeń mobilnych
Z danych zebranych przez serwis cashless.pl wynika, że w IV kw. 2019 r. banki działające na polskim rynku miały łącznie prawie 13,8 mln klientów aktywnie korzystających z bankowości mobilnej. Chodzi o osoby, które w każdym z trzech miesięcy poprzedniego kwartału logowały się na swój rachunek za pomocą urządzenia mobilnego, korzystając z aplikacji, serwisu light czy ze zwykłego systemu transakcyjnego otwieranego np. na smartfonie.
Grudniowy wynik w porównaniu z wrześniem 2019 r. oznacza, że w ciągu kwartału bankowość mobilna zyskała prawie 800 tys. nowych klientów. Najwięcej osób zarządzających kontem osobistym przez smartfona miał największy detalista na polskim rynku, czyli PKO – ponad 3,4 mln, czyli o ok. 160 tys. więcej niż we wrześniu. Na kolejnych miejscach uplasowały się mBank i ING – oba mają więcej niż 2 mln mobilnych klientów. A następnie Pekao, Santander i Millennium – każdy ma ponad milion klientów mobilnych.
Dane udostępnione serwisowi cashless.pl wskazują ponadto, że na polskim rynku jest już prawie 6,5 mln osób korzystających z bankowości elektronicznej w modelu mobile only, a więc niemal wyłącznie za pomocą urządzeń mobilnych. W tej statystyce przoduje również PKO – ma prawie 1,7 mln klientów mobile only. Dalej znajdują się ING, mBank i Millennium. Szczegółowe dane w tabelach poniżej.