PKO współpracuje przy oferowaniu usługi z firmą moBiLET
W markecie Google Play (w App Store na razie jej nie widzę) znajdziecie najnowszą aktualizację aplikacji IKO, która zawiera rozszerzenie dostępnej tam już wcześniej usługi biletowej. Od teraz za pomocą aplikacji PKO można nie tylko kupować bilety komunikacji miejskiej, ale także opłacać postój w strefach płatnego parkowania. Bank współpracuje na tym polu z operatorem aplikacji moBiLET, co oznacza, że z usługi można korzystać tylko w tych miastach, w których moBiLET umożliwia płatności. W przypadku usługi parkingowej na liście nie ma więc np. Warszawy.
IKO jest jedną z kilku aplikacji bankowych na polskim rynku, które pozwalają na płatności za bilety komunikacyjne i parkingowe. Wcześniej usługa tego rodzaju trafiła do bankowości mobilnej takich instytucji jak m.in. Santander, Millennium czy ostatnio BNP Paribas i PKO BP. Współpraca operatorów płatności za usługi miejskie z bankami owocuje wzrostem zainteresowania zdalnymi płatnościami za parkowanie czy podróż komunikacją miejską. Z danych cashless.pl wynika, że obecnie w dziesięciu największych miastach w Polsce mieszkańcy wydają w ten sposób ponad 40 mln zł kwartalnie.
IKO jest obecnie najlepiej ocenianą aplikacją bankową na polskim rynku. Z danych udostępnianych przez markety App Store i Google Play wynika, że jej użytkownicy dają jej średnio 4,8 punktów na pięć możliwych. W obu sklepach na drugiej pozycji znajduje się aplikacja mBanku a na trzeciej – Santandera jeśli chodzi o Google Play i Getinu w przypadku App Store.