Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
System mBanku nie działa? To może oznaczać, że zostaliście zhakowani

mBank ostrzega klientów przed atakiem, w trakcie którego przestępcy mogą przejąć kontrolę nad rachunkami osobistymi

Specjaliści od bezpieczeństwa mBanku opublikowali ostrzeżenie dla klientów korzystających z internetowego serwisu transakcyjnego. Chodzi o nowe zagrożenie, w trakcie którego komputer zostaje zainfekowany złośliwym oprogramowaniem. Pozwala ono przestępcom przejąć identyfikator i hasło służące do logowania się na konto. Dodatkowo wyświetlany jest komunikat, w którym ofiara proszona jest o podanie hasła jednorazowego przesłanego w wiadomości SMS.

Przeczytajcie także: ING umożliwia już dostęp do rachunku mBanku

Z komunikatu mBanku wynika, że w trakcie ataku złośliwe oprogramowanie może generować też informację o trwających pracach modernizacyjnych uniemożliwiających dostanie się na rachunek czy konieczności zidentyfikowania przez system komputera użytkownika przed logowaniem. W tym czasie oszuści sami logują się na rachunek przy pomocy pozyskanych danych.

Przeczytajcie także: mBank żegna się z hasłami jednorazowymi

mBank jak zwykle przypomina, żeby uważnie czytać wszystkie wiadomości SMS przesłane z banku i zawsze weryfikować, czy rachunek odbiorcy i kwota operacji jest zgodna z dyspozycją. Jeśli zaś nie zlecaliście żadnego przelewu, nie dodawaliście zaufanego odbiorcy lub dane z przelewu są niezgodne, to nie wpisujcie na stronie kodu autoryzacyjnego i nikomu go nie podawajcie. – Jednocześnie zalecamy jak najszybsze przeskanowanie komputera programem antywirusowym, w poszukiwaniu złośliwego oprogramowania – czytam w ostrzeżeniu mBanku.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies