Pilotażowo nowy sposób płatności w e-commerce uruchomiły właśnie w Stanach Zjednoczonych organizacje płatnicze, w tym Mastercard i Visa
Jeden z czytelników Cashless doszukał się w zagranicznych mediach informacji o uruchomieniu dzisiaj w Stanach Zjednoczonych pilotażowo SRC (Secure Remote Commerce). To nowy standard w płatnościach w środowisku e-commerce. Jego celem jest ujednolicenie a przez to ułatwienie i spopularyzowanie płatności kartami w internecie. Szerokie wdrożenie ma nastąpić na początku przyszłego roku. Wówczas ma też objąć inne rynki, w tym europejski.
Z informacji businesswire.com wynika, że pilotażowe wdrożenie obejmuje karty z logo takich organizacji jak American Express, Discover, Mastercard i Visa. Nowy standard płatności online został określony mianem "Click to Pay" (Kliknij, aby zapłacić). Wizualnie oznaczony jest poniższym logo, które ma być odpowiednikiem falki na terminalach płatniczych akceptujących transakcje zbliżeniowe. Pierwszymi akceptantami, którzy zaczęli przyjmować płatności za pomocą nowego narzędzia, zostały firmy Cinemark, Movember i Rakuten.
Jak wspomniałem, SRC ma ustandaryzować sposób płatności kartami w sieci. Obecnie różni agenci rozliczeniowi czy integratorzy płatności stosują różne procesy, oznaczenia, bramki płatnicze, itd. Wszystko to powoduje, że konsumenci gubią się w tym i wybierają alternatywne sposoby płatności. SRC ma to zmienić.
Najważniejsze organizacje płatnicze na polskim rynku, a więc Mastercard i Visa, chcą zaproponować SRC użytkownikom swoich cyfrowych portfeli takich jak Visa Checkout i Masterpass. Standard zakłada m.in. brak konieczności rejestracji w cyfrowym portfelu. Więcej na temat temat tego, jak SRC ma działać, możecie przeczytać tutaj.