Bilety parkingowe i płatności powtarzalne Blikiem to tylko niektóre nowości, jakie wkrótce znajdziecie w oferowanej przez PKO aplikacji IKO
Podczas dzisiejszej konferencji prasowej władze PKO pochwaliły się, że z oferowanej przez nich aplikacji IKO korzysta już 4 mln klientów. Co zapewne nikogo nie zdziwi, najwięcej użytkowników IKO korzysta z urządzeń z systemem Android – 82 proc. iPhone’y ma 17 proc. mobilnych klientów PKO a smartfony z systemem Windows – tylko 1 proc.
Liczba użytkowników tych ostatnich systematycznie spada. Stąd decyzja PKO, idąca w ślad za podobnymi podjętymi już wcześniej przez konkurencję, by w najbliższym czasie wyłączyć aplikację na Windows. – Na razie jeszcze ją wspieramy, ale już nie rozwijamy, tzn. nie udostępniamy nowych funkcji, które wprowadzamy do aplikacji na Android czy iOS – powiedział Michał Macierzyński, dyrektor departamentu usług cyfrowych w PKO BP.
Przedstawiciele PKO podali kilka innych statystyk dotyczących korzystania z IKO. Jak powiedzieli, obecnie użytkownicy aplikacji wykonują 600 tys. transakcji dziennie a w całym roku jest to już ponad 170 mln. IKO ma 2,1 mln aktywnych użytkowników tygodniowo. Staje się też głównym sposobem kontaktu klientów z bankiem, gdyż 59 proc. logowań na rachunki odbywa się właśnie za jej pośrednictwem. Na system internetowy przypada już tylko 41 proc. logowań.
Twórcy IKO przekazali też informacje na temat planów rozwojowych związanych z tą aplikacją. W najbliższym czasie pojawi się w niej zatem możliwość zakupu biletów parkingowych. Funkcja zostanie udostępniona przy współpracy z operatorem moBiLET. To oznacza, że przynajmniej na początku nie będzie ona pozwalać na opłacanie postoju w warszawskiej strefie płatnego parkowania, którą na wyłączność obsługuje SkyCash. Wbrew wcześniejszym deklaracjom bankowi nie udało się jeszcze nawiązać współpracy z tą firmą.
W planach rozwojowych dla IKO PKO przewiduje też wprowadzenie agregacji rachunków prowadzonych w innych bankach. Jak powiedzieli przedstawiciele PKO, są już technicznie gotowi do tego, ale udostępnienie usługi uzależnione jest od wprowadzenia odpowiednich zmian w systemach innych instytucji.
W najbliższym czasie w IKO pojawi się także możliwość aktywacji aplikacji na smartfonach z zagranicznym numerem telefonu, płatności powtarzalne Blikiem, funkcja Talk to IKO, czyli możliwość głosowej nawigacji w aplikacji. Bank zamierza też rozwijać funkcje dla małych i średnich przedsiębiorstw i myśli o wprowadzaniu innych usług dodanych jak np. możliwości opłacania przejazdu autostradami.